مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان:

میزان هدر رفت شبکه‌ آب اصفهان به ۱۶ درصد رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت:میزان هدررفت شبکه‌ آب استان اصفهان در سال‌های اخیر با انجام اقدامات مناسب روند نزولی داشته و اکنون به ۱۶ درصد رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان دلیل ۱۶ درصد کاهش هدررفت آب را عیب یابی، اصلاح و نوسازی شبکه‌های آبرسانی و همکاری مردم برشمرد و گفت: پیش‌تر این رقم ۳۴ درصد بود.

او اضافه کرد: امروز میزان هدررفت شبکه آب استان کمترین مقدار در کشور را به خود اختصاص داد و این رقم با ادامه طرح‌های مرتبط با نوسازی شبکه کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خاطرنشان کرد: نصب و راه اندازی سامانه‌های هوشمند تِله متری و تلِه کنترل و سامانه پایش فشار شبکه با هدف کاهش هرچه بیشتر هدررفت آب در سال‌های گذشته بخوبی انجام گرفت.

امینی با بیان اینکه تامین پایدار آب آشامیدنی مشترکان شهری و روستایی با حداکثر کیفیت همچون سال‌های قبل امسال در دستور کار است تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ و برای تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، تمام تلاش‌ها در جهت ارتقا و توسعه خدمات آبفا خواهد بود.

او اظهارکرد: از سال ۹۲ تاکنون بیش از سه هزار و ۷۲۴ کیلومتر لوله‌گذاری آب و فاضلاب در این استان انجام شده و بهبود خدمات در قالب طرح‌های مختلف امسال  نسبت به قبل افزایش خواهد یافت.

شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزون بر یک میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک را زیر پوشش دارد. این استان پنج میلیون نفر جمعیت و ۲۴ شهرستان دارد.

به گفته مسئولان کشوری بیشترین میزان هدررفت آب در شبکه‌های توزیع علاوه بر تهران مربوط به خوزستان و شهر‌هایی اعم از اهواز و مازندران و کمترین میزان در شهر‌های مشهد، یزد، اصفهان و خراسان جنوبی است.

در کشور، ۶۰ درصد مشترکان زیر ۳۰ درصد آب تولیدی در شبکه توزیع را مصرف می‌کنند و بقیه مصرف مربوط به ۴۰ درصد مشترکان است که ۷۰ درصد آب توزیعی را به خود اختصاص می‌دهند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.