۱۱ اردیبهشت، زمان برگزاری انتخابات هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استان قزوین

معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی استان قزوین گفت: انتخابات هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استان ۱۱ اردیبهشت ماه از طریق سامانه بیما برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، فهیمه لزگی، معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی و رئیس انتخابات سهام عدالت استان قزوین در برنامه رادیویی روی خط باشید گفت: انتخابات هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استان بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور است که ۳۰ میلیون نفر در کشور که سهامدار روش غیر مستقیم هستند می‌توانند در این انتخابات شرکت می‌کنند.

وی افزود: در استان قزوین از ۷۶۵ هزار سهام دار ۴۰۰ هزار نفر روش غیر مستقیم را انتخاب کردند.

معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی استان قزوین با بیان اینکه این افراد مدیریت سهام خود را به ۳۶ شرکت بورسی که مالکیتش در اختیار شرکت سرمایه گذاری استان است، قرار داده اند، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه حجم سرمایه این شرکت‌ها بالاست و در استان قزوین بالای ۶ هزار میلیارد تومان است لازم است افرادی سهام این شرکت‌ها را مدیریت کنند که صلاحیت و تخصص و تعهد کافی یرخوردار باشند.

رئیس انتخابات سهام عدالت استان قزوین در ادامه اضافه کرد: تا ۱۰ اردیبهشت اشخاص حقوقی برای شرکت در انتخابات می‌توانند درخواست خود را به سازکان بورس بدهند و افراد حقیقی هم تا ۲۸ فروردین فرصت داشتند تا ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه داشتن لیسانس مرتبط و تجربه و سابقه مرتبط از شرایط کاندید شدن است گفت: انتخابات مجمع اول در ۱۱ اردیبهشت ماه از طریق سامانه بیما برگزار می‌شود.

محمود کشاورز، کارشناس اقتصادی نیز در این برنامه با بیان اینکه اصل خصوصی سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بر اساس فرمان ۸ بندی رهبر انقلاب کاهش تصدی گری دولت بوده است گفت: وقتی این شرکت‌ها به مردم واگذار شده باید مدیریت این شرکت‌ها هم به مردم سپرده شود و متاسفانه بعد از ۱۵ سال این حق به مردم نرسیده است.

وی افزود: شرکت‌های سرمایه گذاری باید انتخابات را برگزار کنند، اما اداره اقتصاد و دارایی آن را برگزار می‌کنند و این خلاف است و وجاهت قانونی ندارد.

لزگی در پاسخ به صحبت‌های کشاورز گفت: بر اساس ابلاغیه رهبری بحث آزاد سازی سهام عدالت به سازمان بورس محول شده و سازمان بورس هم در راستای پیروی از ابلاغیه، دستورالعمل‌هایی را برای همه دستگاه‌ها اعلام کرده است.

وی ادامه داد: مجدداً رهبری دولت را موظف کردند که مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری را هر چه سریعتر برگزار و تعیین تکلیف کنند.

رئیس انتخابات سهام عدالت استان قزوین گفت: ابتدا قرار بود شرکت سرمایه گذاری این کار را انجام دهد، اما در استان قزوین و برخی دیگر از استان‌ها شرکت سرمایه گذاری همکاری لازم را انجام ندادند.

کشاورز گفت: دولت باید پیگیری را انجام دهد و حق برگزاری انتخابات با شرکت سرمایه گذاری است.

وی افزود: ما تمام زیر ساخت برگزاری انتخابات را آماده کردیم، اما سازمان بورس و اوراق بهادار تائیدیه‌های ما را ارائه نداده است و از تیر ماه سال قبل هنوز لیست تایید صلاحیت ما اعلام نشده و اگر اسامی تایید شده را بدهند ما آماده برگزار انتخابات هستیم.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: وقتی اداره کل اقتصاد و دارایی استان قزوین، اسامی افراد را برای ارسال تأیید صلاحیت به تهران، از ما می‌خواهد باید برای برگزاری انتخابات نیز به ما جواب منطقی بدهد.

لزگی نیز گفت: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته، متوجه شدیم، حساب‌های مالی این شرکت‌ها در بسیاری از استان‌ها مشکل داشته است و ما آمادگی داریم تا شرکت‌های سرمایه گذاری در برگزاری این انتخابات با ما همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.