مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

پروانه کار اتباع خارجی بدون نیاز به مراجعه حضوری تمدید شد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از تمدید خودکار اعتبار پروانه کار اتباع خارجی به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: این اقدام به دلیل شیوع موج چهارم کرونا و در راستای قطع زنجیره ابتلا به این ویروس و حفظ سلامتی کارکنان و مراجعان انجام می‌شود.

او بیان کرد: بر این اساس، اعتبار پروانه کار اتباع خارجی شاغل که اعتبار پروانه کار آن‌ها در فروردین ماه امسال  منقضی می‌شود، بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر استان به مدت ۲ ماه تا تاریخ ۳۱ خرداد امسال تمدید شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: طبق ماده ۱۲۱ قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول بکار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار بوده و مطابق قوانین وآیین نامه‌های مربوطه پروانه کار دریافت کنند.

او افزود: همچنین بر اساس ماده ۱۸۱ قانون کار، کارفرمایانی که اتباع بیگانه را که فاقد پروانه کار و یا مدت پروانه کار منقضی شده (نامعتبر) را به کار گمارند و یا آنان را غیر از آنچه در پروانه کارشان قید شده به کار دیگری گمارند و یا در مواردی که رابطه کاری و استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع شود، مراتب را به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام نکنند با توجه به شرایط خاطی و مراتب جرم به مجازات حبس از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز و همچنین جرایم نقدی محکوم خواهند شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار