امضای تفاهم نامه کمیته امداد استان تهران با اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری

کمیته امداد استان تهران و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به منظور توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و نیازمندان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران،گفت: به منظور همکاری های مشترک، بهره مندی از ظرفیت های موجود و افزایش تعاملات دو جانبه با هدف اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات مؤثر و کارآمد در جهت ترویج فرهنگ خیر و احسان و نشر سنت های حسنه اسلامی، کاهش فقر و نابرابری،توسعه کمی و کیفی خدمات به گروه های هدف این تفاهم نامه میان کمیته امداد استان تهران و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران منعقد شد.

وی افزود: هم افزایی و همکاری لازم برای خدمات به نیازمندان و تعامل دو طرفه در مشارکت ها و مسئولیت های اجتماعی از جمله توانمندسازی مددجویان و نیازمندان موضوع این تفاهم نامه است.

پرپنچی با بیان اهداف امضای این تفاهمنامه،گفت: ارائه خدمات مؤثر در جهت توانمندسازی نیازمندان، استفاده بهینه از منابع و هم افزایی در ارائه خدمات به نیازمندان، توسعه و ارتقاء سطح همکاری دو جانبه پیرامون برنامه ریزی،سیاستگذاری و اجرای برنامه های آموزشی و ترویجی ویژه مددجویان و نیازمندان،پرورش و هدایت استعدادهای فکری و فنی مددجویان در جهت رسیدن به خودباوری و استقلال اقتصادی، ارتقاء سطح مهارت های هنری و صنایع دستی مددجویان، پیشگیری از آسیب های اجتماعی با کسب مهارت های هنری و ایجاد زمینه های اشتغال مددجویان،تشکل کارگروه مشترک به منظور تهیه و تدوین برنامه های آموزشی و فرهنگی مشترک در زمینه صنایع دستی، تهیه برنامه و راهکارهای اجرایی مشترک و منطبق با ضوابط دو دستگاه برای رسیدن به وضع مطلوب از اهداف امضای این تفاهم نامه است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران،ادامه داد: همکاری و تعامل لازم جهت شناسایی و معرفی مددجویان علاقه مند به آموزش در رشته های مختلف هنری به صنایع دستی، پرداخت تسهیلات و خدمات به افراد واجد شرایط و آموزش دیده جهت تولید محصولات صنایع دستی، مشارکت در زمینه برگزاری جشنواره ها، المپیادها،نمایشگاهها،فروشگاه ها و همایش های تخصصی با محوریت موضوعی صنایع دستی از تعهدات این نهاد در جهت اجرای این تفاهم نامه است.

وی،گفت: همچنین برنامه ریزی آموزشی برای برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی و معرفی اساتید، نظارت و ارزشیابی دوره های آموزشی، ارائه استاندارهای آموزشی صنایع دستی در زمینه فضا، ابزار و وسایل و تجهیزات،مواد اولیه،محتوای درسی دوره ها و ارتقاء سطح کیفی و کمی آموزش های صنایع دستی،به گونه ای که منجر به ایجاد فرصت های شغلی شود، حفظ کرامت و رعایت حقوق شهروندی مددجویان کمیته امداد، اعطای گواهینامه پایان دوره آموزشی به هنر آموختگان این دوره ها،همکاری در زمینه برگزاری جشنواره ها،المپیادها،نمایشگاه ها،فروشگاه ها و همایش های تخصصی با محوریت موضوعی صنایع دستی و ... نیز از تعهدات اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ،بیان کرد: این تفاهم نامه در ۱۰ ماده ، یک تبصره به امضای طرفین رسیده و به مدت یک سال اعتبار دارد و در صورت تمایل طرفین قابل تمدید است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار