انتقاد روزنامه کره‌ای از درخواست دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر کره شمالی

یک روزنامه کره‌ای، انتقادات خود را به ژاپن، پس از درخواست نخست وزیر این کشور برای دیدار با رهبر کره شمالی، اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از یونهاپ، «رودونگ سینمون»، روزنامه رسمی کره شمالی، روز یکشنبه پس از ابراز تمایل نخست وزیر ژاپن برای دیدار با رهبر کره شمالی برای حل مسائل دو جانبه، به انتقاد از ژاپن در مورد تاریخچه تجاوز این کشور به شبه جزیره کره، پرداخت.

رودونگ سینمون، مقاله‌ای را منتشر کرد که در آن ژاپن را به دلیل اشغال شبه جزیره کره در نیمه اول قرن بیستم و قتل عام مردم، مورد انتقاد قرار داد.

این مقاله ضمن انتقاد از توکیو به دلیل تحریف تاریخ جنگ کره و ژاپن، یادآوری کرد که ژاپن چگونه میراث فرهنگی و منابع طبیعی کره را غارت کرد. شبه جزیره کره از سال ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۸ تحت استعمار ژاپن بود.

این مقاله پس از آن منتشر شد که «یوشیده سوگا»، نخست وزیر ژاپن در پی نشست روز جمعه با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد که او آماده دیدار با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، برای حل مسئله شهروندان ژاپنی ربوده شده است.

علی رغم اینکه سوگا، بار‌ها خواستار ملاقات با کیم شده است، اما پیونگ یانگ اصرار دارد که توکیو با گذشته مشکل ساز خود روبرو شود و به آن بپردازد و با مشکلات تبعیض نژادی نسبت به کره شمالی در ژاپن مقابله کند.

در اوایل این ماه، پیونگ یانگ گفته بود که کمیته المپیک این کشور تصمیم گرفته است از بازی‌های المپیک که در توکیو برگزار می‌شود، انصراف دهد تا از ورزشکاران خود در برابر وضعیت بحرانی همه گیری ویروس کرونا، محافظت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار