رئیس ستاد انتخابات ۱۴۰۰ استان همدان:

صلاحیت ۹۵درصد نامزد‌های انتخابات مجلس و شورای شهر استان همدان تایید شد

رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت:صلاحیت ۹۵درصد نامزد‌های انتخابات مجلس و شورای شهر استان همدان تایید شد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مصطفی آزادبخت,رئیس ستاد انتخابات استان همدان اظهار کرد: صلاحیت بیش از ۹۵ درصد از داوطلبان انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ و ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر این استان از سوی هیات‌های اجرایی تایید شده است.

او در دومین نشست خبری ستاد انتخابات استان همدان، اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ، ۲۸ خرداد همزمان با سراسر کشور در استان همدان برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان افزود: در مدت زمان پیش بینی شده برای ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی ۶۹ داوطلب در حوزه انتخابیه بهار و کبودآهنگ ثبت نام کردند که صلاحیت ۹۵ درصد نامزد‌ها توسط هیات اجرایی تایید و نتیجه رسیدگی نیز به داوطلبان اعلام شده است.

آزاد بخت ادامه داد:همچنین یک هزار و ۱۴۸ نفر برای عضویت در شورای اسلامی شهر‌های استان همدان نام نویسی کردند که صلاحیت ۹۵.۶ درصد آن‌ها در هیات‌های اجرایی تایید شد و هیات نظارت شهرستان‌ها نیز کار بررسی صلاحیت را به مدت ۲ هفته انجام و نتیجه نهایی نیز پنجم اردیبهشت به داوطلبان اعلام خواهد شد.

او افزود:پنج هزار و ۴۴۵ نفر نیز برای عضویت در شورا‌های روستایی این استان داوطلب شدند که ۲۰۵ نفر از داوطلبان معادل ۳.۷ درصد زن و مابقی مرد هستند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان همدان در پنجمین دوره انتخابات شوراها، ۵۲ روستای استان همدان به حد نصاب لازم برای برگزاری انتخابات نرسید که در این دوره انتخابات شورا‌ها در تمامی روستا‌های استان همدان برگزار خواهد شد.

آزادبخت بیان کرد: سه هزار و ۱۷۴ نفر از نامزد‌های انتخابات شورا‌های روستایی استان همدان دارای مدرک تحصیلی ابتدایی، ۳۷۵ نفر تحصیلات دوره راهنمایی، ۲۶۲ نفر مقطع متوسطه، ۹۲۱ نفر دیپلم، ۱۵۹ نفر فوق دیپلم، ۴۴۲ نفر لیسانس، ۹۱ نفر فوق لیسانس و ۲۱ نفر نیز دارای مدرک حوزوی هستند که نسبت به دوره گذشته انتخابات، سطح سواد و مدرک نامزد‌ها افزایش یافته است.

او  با بیان اینکه شمار داوطلبان شورا‌های شهر در این استان نسبت به دوره پنجم ۲ درصد کاهش و در شورا‌های روستایی ۳.۷ درصد افزایش یافته است، افزود: کار بررسی صلاحیت نامزد‌های شورا‌های روستایی درحال انجام است و ۱۰ روز برای بررسی صلاحیت داوطلبان ششمین دوره شورای اسلامی روستا فرصت در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: انتخابات دارای فرایند‌های مختلفی است که براساس ارزیابی وزارت کشور، استان همدان در جریان طی فرایند‌های انتخابات، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

آزادبخت با تاکید بر اجرای دقیق قانون توسط تمامی عوال اجرایی و نظارتی انتخابات، اظهار داشت: تامین امنیت و سلامت لازمه اصلی برگزاری انتخاباتی پرشور، حداکثری و رقابتی است و هدف و اولویت اصلی همه دست اندرکاران انتخابات در استان همدان، برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم، پرشور و با حضور حداکثری مردم است.

او گفت: مجریان انتخابات با استقلال تمام و بی طرفی وظیفه خود را در زمینه برگزاری انتخابات انجام می‌دهند و زمینه مناسب برای مشارکت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای را فراهم خواهند کرد.

به گزارش ستاد انتخابات استان همدان عیسی جعفری نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و انتخابات میان دورای مجلس برای انتخاب نماینده مردم دراین حوزه انتخابیه ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

استان همدان با ۱۰ شهرستان، هفت حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی (شامل سه شهرستان و ۱۶ بخشداری) دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستا در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» برگزار می‌شود.

در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستا‌ها و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.