مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان:

۹۵ هزار اصفهانی در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده اند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تاکنون افزون بر ۹۵ هزار نفر از استان اصفهان در طرح اقدام ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از مجموع ثبت نام‌کنندگان ۲۳ هزار نفر واجد شرایط هستند و در این بین تاکنون ۱۳ هزار نفر پول واریز کرده‌اند.

او با بیان اینکه برای این افراد ساکن در مناطق مختلف استان زمین تامین شده است، خاطر نشان کرد: برای بخشی از این افراد زمین به صورت خود مالک واگذار و در مدت زمان مشخص اقدام به ساخت خواهند کرد و تعدادی نیز به صورت انبوه‌سازی از سوی بنیاد مسکن یا مراجع دیگر ساخته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه زمین مورد نیاز استان برای خانه‌سازی تامین شده است، گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن پروانه ساخت دریافت و عملیات اجرایی را شروع کرده‌اند، بخشی در حال پی‌کنی و اجرای اسکلت‌بندی هستند.

او درباره افراد خود مالک اظهار کرد: این افراد زمین را تحویل گرفته و موظف هستند در یک مدت زمان مشخص اقدام به ساخت واحد مسکونی کنند.

عباس رضایی استاندار اصفهان ۲۰ فروردین امسال در بازدید از روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن شهر بهارستان گفت: طرح اقدام ملی مسکن گام بزرگ دولت تدبیر و امید برای تامین مسکن دهک‌های پایین جامعه است.

بر پایه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و آیین‌نامه مربوطه، در طرح اقدام ملی مسکن متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از تاریخ اول فرودین ۱۳۸۴ باشند. همچنین از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات نهاد‌های عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی فرم «ج» در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن) باید سبز باشد.

از دیگر شرایط ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن این است که متقاضی متاهل یا سرپرست خانوار باشد و زنان خودسرپرست نیز مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن باشند. همچنین متقاضی باید حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر موردتقاضا داشته باشد. بر پایه توافق‌های انجام شده در شهر‌های جدید نیز سابقه سکونت حداقل پنج سال در شهر جدید مورد تقاضا یا شهر مادر ملاک عمل است.

نداشتن منع قانونی همچون چک برگشتی برای دریافت تسهیلات بانکی، تسهیلات معوقه و توانایی تامین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت، مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله شرایط تکمیل ثبت نام و پذیرش در ین طرح است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.