کشف ۲۸۵ رأس احشام قاچاق در لارستان / تهدید به قتل در فضای مجازی در پی اختلافات شخصی

مهم‌ترین حوادث ۲۹ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۹ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۸۵ رأس احشام قاچاق در لارستان

با تلاش ماموران انتظامی شهرستان لارستان، ۲۸۵ رأس احشام قاچاق به ارزش ۸ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان لارستان از خبری مبنی بر انتقال احشام قاچاق توسط افرادی از طریق محور‌های مواصلاتی این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سردار یوسف ملک زاده افزود: ماموران با تشکیل چند تیم عملیاتی به محل و مسیر تردد قاچاقچیان اعزام و در این راستا ۲ دستگاه کامیون، ۲ خودرو پراید و ۲ دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ را که به صورت همزمان و کاروانی اقدام به قاچاق احشام می‌کردند، شناسایی و توقیف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودروها، در مجموع ۲۸۵ رأس احشام قاچاق کشف و در این رابطه ۶ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش احشام مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۸ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: شهروندان هرگونه موارد مشکوک در رابطه با اقدامات مجرمانه قاچاقچیان و سودجویان را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

تهدید به قتل در فضای مجازی در پی اختلافات شخصی

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی که در شبکه‎ اجتماعی اینستاگرام، شاکیه را به مرگ تهدید کرده بود، خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: خانمی جوان با در دست داشتن شکوائیه‌ای و مراجعه به پلیس فتا مدعی شد که شخصی ناشناس از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به ارسال مطالب توهین‌آمیز و تهدید آمیزعلیه وی و خانواده او کرده است، لذا در این راستا پرونده مقدماتی با هماهنگی مقام قضائی تشکیل شد وموضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او گفت: با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار مطالب تهدیدآمیز علیه شاکیه کرده است.

سرهنگ سلیمانی بیان داشت: با توجه به اینکه تهدید اشخاص در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی براساس قانون مجازات اسلامی جرم می‌باشد، کارشناسان این پلیس با بررسی صفحه اینستاگرامی مزبور، گرداننده صفحه را مورد شناسایی قرار دادند و در نهایت طی یک اقدام پلیسی و با هماهنگی مقام قضائی وی را به همراه ادله دیجیتال مجرمانه دستگیر کردند.

این مقام سایبری افزود: متهم پس از دستگیری در ابتدا سعی در گمراه نمودن و فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و در مواجه شدن با اسناد و مدارک موجود، گفت: علت تهدید نمودن شاکیه مشکلات شخصی بوده است.

این مقام مسئول شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه را ابزاری مفید و در حین حال خطرناک معرفی کرد و گفت: حضور ناآگاهانه و بدون رعایت اصول ایمنی کاربران در این فضا، آسیب‌های فراوانی را به دنبال خواهد داشت و کارشناسان سایبری همواره با اشراف و تسلط کامل بر فضای مجازی با مزاحمان اینترنتی برخوردی قاطع خواهند داشت.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به همکاران بنده گزارش کنند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی یک هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: در راستای جلب رضایت شهروندان در یک هفته گذشته، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شیراز به اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح، ۶۵ معتاد و خرده فروش مواد مخدر دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان، ۱۲ کیلو انواع مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز تصریح کرد: دستگیری ۱۵۰ سارق، کشف ۲۰ دستگاه خودرو و ۶ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، توقیف ۲۶۷ دستگاه خودرو و ۱۶۸ دستگاه موتورسیکلت متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

سرهنگ شجاعی هدف از اجرای این طرح را آرامش شهروندان عنوان کرد و گفت: پلیس با به کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت مردم تلاش می‌کند.

موتورسیکلت قاچاق در آباده توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سید ابوالفضل مسعودی بیان داشت: مامورین انتظامی این شهرستان در اجرای طرح کنترل محور‌های مواصلاتی و مبارزه با کالای قاچاق با برقراری ایست بازرسی مقطعی در پلیس راه به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین مشکوک و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد موتورسیکلت مذکور فاقد مدارک گمرکی و قاچاق است، افزود: کارشناسان ارزش موتورسیکلت توقیف شده را ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

توقیف پژو با ۵۴ کیلوگرم حشیش در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از کشف ۵۴ کیلو حشیش و دستگیری یک سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان جهرم هنگام گشت زنی در محور "جهرم-شیراز" به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و با همکاری عوامل پلیس راه آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۵۴ کیلوگرم حشیش که به طرز ماهرانه‌ای در خودرو جاسازی شده بود، کشف و در این خصوص یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد.

فرمانده انتظامی فارس در پایان از شهروندان خواست: برای کاهش تبعات اجتماعی ناشی از مواد مخدر، پلیس را در دستگیری قاچاقچیان یاری کنند و هرگونه اخبار در این خصوص را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق با ۲۵ فقره سرقت در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از شناسایی و دستگیری یک سارق اماکن خصوصی با ۲۵ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی، شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: با اقدامات پلیسی و اطلاعاتی ماموران موفق به شناسایی یک سارق سابقه دار شده و در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده، متهم به ۲۵ فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه زندان شد.

عاملان نزاع دسته جمعی در مرودشت دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از شناسایی عاملان نزاع و درگیری در این شهرستان خبر داد و گفت: در این خصوص ۱۱ متهم دستگیر شدند.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد نزاع دسته جمعی و تیراندازی در یکی از روستا‌های این شهرستان، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله تیم‌های ویژه عملیاتی تشکیل شد که در این خصوص تعداد ۱۱ نفر از عاملان اصلی وقوع نزاع، درگیری و تیراندازی شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ زینلی تصریح کرد: در این رابطه دو قبضه اسلحه شکاری کشف و سه دستگاه خودرو متعلق به متهمان نیز توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، اظهار کرد: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که عده‌ای هنجار شکن نظم و امنیت عمومی را خدشه دار کنند و با اینگونه افراد برابر با قانون و قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

انهدام باند سارقان در اوز / کشف ۵ میلیارد ریال اموال مسروقه از سارقان

فرمانده انتظامی شهرستان اوز از شناسایی و دستگیری اعضای ۲ باند سارقان حرفه‌ای و اعتراف آن‌ها به ۸۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ هادی محمدیان اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت آیفون از درب‌های منازل، لوازم خانگی و مصالح ساختمانی در سطح شهرستان اوز، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و تلاش‌های شبانه روزی مأموران انتظامی، در نهایت ۲ باند سارقان حرفه‌ای در این خصوص شناسایی و اعضای این باند‌ها که ۴ نفر بودند، ضمن هماهنگی با مقام قضائی طی چند عملیات جداگانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اوز گفت: در بازرسی از مخفیگاه این سارقان، اموال مسروقه‌ای شامل ۶۲ عدد آیفون تصویری و بیش از ۲۰۰ قلم انواع لوازم ساختمانی و لوازم خانگی کشف شد.

سرهنگ محمدیان با اشاره به اینکه ارزش اموال مسروقه کشف شده ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: سارقان در تحقیقات تکمیلی پلیس، به ۸۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

او با بیان اینکه سرعت عمل کارکنان نیروی انتظامی در شهرستان اوز رضایتمندی مردم و مسئولان و تقدیر و تشکر آنان از پلیس را به همراه داشته است، تصریح کرد: کارکنان نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی در جهت ارتقاء نظم و امنیت در سطح جامعه تلاش می‌کنند و از شهروندان انتظار داریم که اخبار و اطلاعات خود پیرامون فعالیت افراد مخل نظم و امنیت را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پلمب ۳ واحد صنفی متخلف در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از پلمب ۳ واحد صنفی متخلف در اجرای طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و سلامت شهروندان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی اظهار داشت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از وقوع تخلفات و جرایم صنفی، طرح تشدید کنترل و نظارت بر واحد‌های صنفی توسط پلیس و شبکه بهداشت در شهرستان اجرا شد.

او بیان داشت: در اجرای این طرح ۳ واحد صنفی به علت عدم رعایت موارد بهداشتی مربوط به ویروس کرونا و عدم رعایت قوانین و مقررات و ضوابط اماکن عمومی و صنفی پلمب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح‌های نظارتی و کنترلی صنوف و با توجه به گسترش بیماری کرونا از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی صنوف، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار