رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز:

انفجار گاز در منزل مسکونی یک کشته و ۹ مجروح برجای گذاشت

محمد هادی قانع از انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در روستای کیان آباد شیراز خبر داد.

محمد هادی قانع درباره این فاجعه دردناک در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: در ساعت ۲۱:۵۴ امشب ۲۹ فروردین ماه حادثه انفجار در یک ساختمان مسکونی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان دو ایستگاه ۱۷ و ۶ را به محل حادثه واقع در کیان آباد خیابان موعود اعزام کرد.

او با بیان اینکه اولین گروه از آتش‌نشانان سریعا بعد از اعلام حادثه به محل رسیدند، گفت: با حضور عوامل آتش‌نشانی در محل مشاهده شد که حادثه در یک ساختمان دو طبقه مسکونی رخ داده و کانون آن نیز انفجاری بوده که بر اثر نشت شدید گاز از سیلندر ۱۱ کیلویی در مجاورت اجاق رخ داده و موجب آتش سوزی و انفجار لحظه‌ای طبقه دوم منزل مسکونی شده است.

قانع با بیان اینکه آتش‌نشانان با تقسیم شدن به دو گروه اقدامات خود برای اطفای حریق و نجات را در دستورکار خود قرار دادند، گفت: یک گروه از آتش‌نشانان اقدام به اطفای حریق و ایمن‌سازی محل کرده و دقایقی بعد موفق به اطفای کامل آتش شدند و ساکنین سریعا توسط گروه دوم از میان دود و خطر به خارج از منزل انتقال یافتند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز عنوان کرد: متاسفانه خانواده ۱۰ نفره ساکن در این منزل شامل دو خانم جوان، یک آقا و هفت بچه یک تا هفت ساله به شدت دچار سوختگی شدند.

او تصریح کرد: براساس مشاهدات دو کودک در وضعیت وخیمی بودند و یکی از آنان به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داد.

قانع اضافه کرد: با خروج ساکنین از میان شعله‌های آتش وانتقال به محل امن توسط تیم‌های آتش نشان، مصدومان سریعا به بیمارستان منتقل شدند.

او درباره علت این حادثه نیز گفت: بررسی اولیه کارشناسان حاکی از آن است که نشت گاز و ایجاد شعله سبب وقوع این حادثه شده است، اما تحقیقات و بررسی‌های تکمیلی پس از اتمام عملیات آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.