در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کوچ نشینان مراقب صاعقه در ارتفاعات زاگرس باشند+ فیلم

مدیر مرکز پایش هواشناسی کشاورزی گفت: کشاورزان در مناطق شمالی طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه از آماده سازی شلتوک برنج خودداری کنند.

مسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طی امروز و فردا در ارتفاعات زاگرس شاهد وزش باد و رعد وبرق هستیم و در روز سه شنبه در کل کشور جوی آرام داریم، اما در روز‌های پایانی هفته در قسمت‌هایی از نوار شمالی کشور به ویژه استان‌های ساحلی وزش باد گرم را خواهیم داشت.

او با بیان اینکه با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی، برای کاهش خسارت به کشاورزان توصیه‌هایی می‌کنیم، افزود: با توجه به رگبار و رعد وبرق در مناطق ارتفاعات زاگرس طی ۲ روز آینده دامداران و عشایر که در این منطقه فعالیت می‌کنند یا در حال کوچ هستند مراقب برخورد صاعقه باشند.

اوادامه داد:از آنجا که وزش باد شدید در مناطق مرکزی و جنوبی دور از انتظار نیست گلخانه داران در این مناطق مراقب سازه‌های گلخانه‌ای باشند.

حقیقت با اشاره به اینکه مزارع پرورش ماهی در حال رها سازی لارو‌ها در استخر‌ها هستند، گفت: پرورش دهندگان میگو در ساعاتی که باد نمی‌وزد عملیات آهک پاشی را انجام دهند.

مدیر کل مرکز پایش هواشناسی کشاورزی کشور با توجه به ماندگاری گرمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی کشور به مرغداران برای تنظیم دما و تهویه هوا درسالن پرورش هشدار داد، گفت:کشاورزان در مناطق شمالی طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه از آماده سازی شلتوک برنج خودداری کنند و این عملیات را به روز‌های آینده موکول کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
عشایر و کوچ نشینان = مصیبت ملی زیست محیطی
آخرین اخبار