مصوبه جدید دولت برای رفع اختلالات اخیر کلاب هاوس؛

اپراتور‌های متخلف روزانه تا سقف ۵۰میلیارد تومان جریمه می‌شوند

طبق تصویب هیات وزیران، اپراتورهای مختل کننده کلاب هاوس در صورت عدم رفع اختلالات،روزانه 50 میلیارد تومان جریمه می‌شوند.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هیات وزیران در جلسه بعدازظهر روز یکشنبه به ریاست روحانی رئیس جمهوری، مصوب کرد که در صورتی که کارور‌ها (اپراتورها) خارج از روال‌های تعیین شده قانونی، محدودیت، اختلال یا انسداد در نرم افزارها، تارنما‌ها (وب‌گاه‌ها)، برنامه‌های کاربردی و سایر خدمات مبتنی بر فضای مجازی به وجود آورند، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) موظف است با جمع آوری مستندات فنی، ظرف (۲۴) ساعت محدودیت، اختلال یا انسداد را به کارور‌ها اعلام و همزمان مراتب محدودیت، اختلال یا انسداد را در پایگاه اطلاع‌رسانی خود منتشر کند.

همچنین درصورتی که کارور‌ها ظرف مدت ۲۴ ساعت از زمان اعلام سازمان نسبت به رفع محدودیت، اختلال یا انسداد اقدام نکنند، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف است تا زمان رفع تخلف روزانه تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال کارور متخلف را جریمه کند و کارور موظف است با اعلام سازمان، مبالغ را به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

اگر پس از یک هفته از اعلام سازمان مذکور، کارور نسبت به رفع محدودیت، اختلال یا انسداد اقدام نکرد، این سازمان مجاز است علاوه بر جریمه تعیین شده، نسبت به تعلیق یا کاهش مدت اعتبار پروانه کارور حداکثر به مدت دو سال اقدام کند و در صورت مرتفع نشدن اختلال پس از دو هفته از نامه سازمان، برابر قانون مجازات اسلامی نسبت به اقامه دعوی در مراجع قضایی از سوی سازمان یاد شده اقدام خواهد شد.

قابل ذکر است؛ شب گذشته (یکشنبه) به دنبال جلسه هیات دولت، علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور توئیت کرد: پس از اختلال عمدی برخی اپراتور‌ها در ارتباطات اینترنتی کاربران، هیئت وزیران پس از دستور صریح رییس جمهور، عصر امروز ضمن تاکید بر حق آزاد شهروندان در دسترسی به اطلاعات و خلاف برشمردن اقدامات اخیر اپراتورها، به پشنهاد وزیر ارتباطات، جرایم سنگینی برای اینگونه تخلفات تصویب کرد.

گفتنی است؛ به دنبال اختلال روز‌های اخیر در دسترسی به کلاب هاوس، سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات با ارسال هشداری به سه اپراتور اصلی کشور به آن‌ها ۲۴ ساعت فرصت داده بود تا اختلال مشهود در شبکه اجتماعی کلاب هاوس را برطرف کنند. این هشدار با نامه حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات خطاب به مدیرعامل سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و مخابرات ایران ابلاغ شد.

هفته گذشته علی ربیعی، سخنگوی دولت درباره اظهارنظر‌های ضد و نقیض در خصوص بسته شدن شبکه اجتماعی کلاب هاوس و نظر دولت در این خصوص هم گفته بود: رئیس جمهور یکشنبه در دولت به وزیر ارتباطات دستور دادند که اولا جزئیات را به مردم بگویند و ثانیا مطابق قانون از مختل کنندگان شکایت و از اهرم‌های قانونی موجود برای پاسخگویی متخلفین و هم برای حفظ فضای ایجاد شده و باز شده استفاده نمایند.

ربیعی تصریح کرده بود: رئیس جمهور به وزیر ارتباطات دستور داده ضمن ارائه گزارش شفاف از اختلال در کلاب‌هاوس، از مختل کنندگان شکایت کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
مرگ بر صهیونیسم و نرم‌افزار هایش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
یاد ندارم دولت حتی در مواقع حوادث و بلایا اینقدر سریع و‌قاطع اقدام کرده باشه...سرش چیه؟!!!