هیچ ‌یک از مدیران فارس واکسن نزده اند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: تا کنون هیچ‌یک از مدیران استان فارس واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیان کرد: تزریق واکسیناسیون از ابتدای اسفندماه ۹۹ در استان آغاز و طی پنج نوبت ۲۸ هزار دوز واکسن کرونا و  علاوه بر آن در یک نوبت نیز ۳۵ هزار دوز واکسن وارد استان شد و در مجموع ۷۳ هزار دوز واکسن وارد استان شده است. 

او، تصریح کرد: در ابتدا کادر درمان آن هم با اولویت ارتباط با بخش‌های کرونایی، سپس بیماران خاص، جانبازان شیمیایی بالای ۷۰ درصد، سالمندان مستقر در خانه‌های سالمند و پاکبانان در اولویت تزریق واکسن هستند. 

همتی، با اشاره به اینکه تا کنون ۵۰ درصد کادر درمان واکسینه شده‌اند، ادامه داد: پرسنل ICU کووید به طور صد در صد واکسینه شده‌اند و اولویت با تکمیل گروه‌های اعلام شده است که انتظار می رود با این ۷۳ هزار دوز بتوانیم تمام کادر درمان را واکسینه کنیم. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به ایجاد سه پایگاه بزرگ تزریق واکسن کرونا در شیراز افزود: یک پایگاه واقع در محوطه بیمارستان نمازی، دومین پایگاه سالن غدیر دانشکده توانبخشی و سومین پایگاه، ساختمان هلال احمر واقع در کوی زهرا است که در صورت دریافت بیشتر واکسن قادر به افزایش تعداد سالن‌ها هستیم. 

او، اضافه کرد: بر اساس خبرهای اعلام شده بنا است تعداد زیادی واکسن به کشور وارد شود که بخشی نیز به فارس تعلق پیدا می‌کند و واکسیناسیون ادامه می یابد.

همتی با تاکید بر اینکه تزریق واکسن کرونا اجباری نیست، اظهار کرد: تعداد زیادی از افراد تمایل به دریافت واکسن دارند اما باید صبر کرد تا نوبت به گروه‌های مختلف برسد زیرا پس از اتمام گروه‌های یاد شده نوبت به افراد دارای بیماری زمینه‌ای می‌رسد. 

تزریق واکسن بر اساس اولویت‌ گروه‌های هدف

عبدالرضا قاسمپور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا نیز گفت: تزریق واکسن بر اساس شاخصه‌های تعیین شده وزارت بهداشت انجام می شود که تا کنون هیچ مدیری در استان به جز مدیرانی که جزء کادر درمان و پزشک هستند، واکسن دریافت نکرده اند.

او،  بیان کرد: استان فارس اولین استان کشور در این حوزه است و به خوبی واکسیناسیون را انجام داده است و به همین ترتیب ادامه دارد.

قاسمپور در پاسخ به سوالی مبنی بر پیشنهاد قرنطینه شهر شیراز و استان فارس تصریح کرد: دو هفته پیش پیشنهاد تعطیلی کامل را به ستاد ملی کرونا داده ایم که تا به امروز آن را نپذیرفته‌اند. 

جانشین استاندار فارس، ادامه داد: در نوروز پارسال تنها پنج شغل جزء گروه یک بودند و تعطیلی به خوبی احساس می شد اما امسال با اضافه شدن شغل‌های مختلف مانند ابزار فروشی و لوازم ساختمانی به مشاغل گروه یک تعطیلی به چشم نمی‌آید ضمن اینکه درصدی از مردم هم قوانین را رعایت نمی‌کنند. 

او، افزود: به طور مثال پارک‌ها تعطیل است اما پارک دیوار ندارد و علی‌رغم تذکر نیروهای شهرداری مردم در پارک‌ها حضور می‌یابند.

قاسمپور، با اشاره به  تشدید محدودیت‌ها و نظارت‌ها  اضافه کرد: از ابتدای آذرماه و با شروع طرح جامع ۴۰۲ هزار و ۵۸۹ خودرو جریمه و ۹ هزار واحد صنفی در سطح استان پلمب شده‌اند که همکاری مردم مهم‌ترین عامل در پیشگیری از شیوع ویروس است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار