بستری بی سابقه بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان‌های فارس

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بستری بی سابقه دو هزار و ۶۰۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان خبر داد که ۴۲۶ نفر از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی با اشاره به آمار بی سابقه موارد بستری در بیمارستان‌های استان طی روز گذشته که بیشترین تعداد را از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون داشته است، گفت: از این تعداد ۳۴۷ بیمار در وضعیت وخیم به سر می‌برند و کادر درمان تمامی تلاش خود را برای نجات جان آنان به کار بسته اند.

او، ساده پنداری و سهل انگاری عمومی را مهم‌ترین عامل مواجهه با این موج جدید و سنگین بیماری در روز‌های اخیر دانست و از تمامی خانواده‌ها خواست تا مراقب فرزندان خود و حامی سلامت سالمندان باشند و از حضور در هرگونه تجمع و دورهمی‌های خانوادگی بپرهیزند، زیرا گونه‌های جدید کرونا با سرعت قابل توجهی قدرت سرایت دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست ضمن بررسی آمار نمونه گیری‌های تشخیصی در آزمایشگاه ها؛ به بررسی آمار مبتلایان، علت‌های جان باختن مبتلایان، آمار بیماران بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

لطفی با بررسی وضعیت شهرستان‌های مختلف استان از نظر میزان شیوع بیماری، آمار مبتلایان، بستری و جانباختگان ناشی از کرونا خواستار پیگیری و مداخله تیم‌های معاونت بهداشت و معاونت درمان دانشگاه در مناطق دارای شیوع بالا در استان شد.

گسترش فعالیت نیرو‌های جهادی فارس در موج چهارم

بازرس ویژه ریاست دانشگاه و مسئول کمیته داوطلبین ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، هدف از برگزاری این نشست را ساماندهی، آموزش و برنامه ریزی برای گسترش فعالیت نیرو‌های جهادی داوطلب در حوزه سلامت فارس در موج چهارم این بیماری عنوان کرد.

اکبر اجرایی گفت: با توجه به روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس و شدت انتقال آن در بین افراد جامعه، نیازمند مشارکت همه اقشار جامعه و گسترش همکاری نیرو‌های جهادی داوطلب استان در کنترل بیماری کووید۱۹ و خروج از پیک چهارم کرونا هستیم.

او با اشاره به همکاری مطلوب نیرو‌های جهادی داوطلب از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، افزود: نیرو‌های جهادی داوطلب فارس از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹، با حضور در بیمارستان ها، مراکز بهداشتی درمانی و آگاهی بخشی جامعه در خصوص رعایت اصول بهداشتی در مقابله با کروناویروس همکاری مطلوبی با مجموعه سلامت داشتند.

مسئول کمیته داوطلبین ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ ادامه داد: نیرو‌های جهادی داوطلب در دو گروه غیر تخصصی و تخصصی شامل پزشک، پرستار، بهیار و تدارکات با برنامه ریزی سازمان یافته، در بیمارستان ها، مراکز بهداشتی درمانی و مراکز تزریق واکسیناسیون علیه کووید۱۹ به کار گرفته می‌شوند و برخی از این نیرو‌ها نیز در امر اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم در برابر این بیماری فعالیت می‌کنند.

اجرایی با درخواست از پزشکان، پرستاران و نیرو‌های داوطلب در همکاری با مجموعه سلامت اظهار کرد: تلاش داریم با گسترش همکاری گروه‌های جهادی به ویژه در امر پیشگیری با کمترین آسیب از موج چهارم کروناویروس خارج شویم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار