جریمه اتحادیه اروپا برای کشورهای استفاده کننده از هوش مصنوعی ممنوعه

اتحادیه اروپا با وضع قوانینی برای کشورهایی که از فناوری هوش مصنوعی در زمینه های ممنوعه استفاده می کنند، جریمه ای سنگین درنظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا روز چهارشنبه پیش نویس قوانین سختگیرانه در مورد استفاده از هوش مصنوعی، از جمله نظارت بیشتر به عنوان بخشی از تلاش برای تعیین استاندارد‌های جهانی برای یک فناوری که در آینده نقشی مهمی دارد را اعلام کرد.

قوانینی که جریمه‌های سنگینی را برای تخلفات در نظر گرفته، اتحادیه اروپا قصد دارد با تصویب این قوانین فناوری هوش مصنوعی را کنترل کند، به گفته منتقدان این فناوری اثرات اجتماعی مضری دارد و دولت‌ها می‌توانند از آن سواستفاده کرده و مردم را کنترل کنند. برخی از کارشناسان نیز معتقدند هوش مصنوعی می‌تواند موتور رشد اقتصادی به حساب بیاید.


بیشتر بخوانید


هوش مصنوعی قابل اعتماد نیست!

مارگرت وستاگر، رئیس فناوری اروپا در بیانیه‌ای گفت: "در مورد هوش مصنوعی، جمله اعتماد یک امر ضروری است، پسندیده نیست. با این قوانین برجسته، اتحادیه اروپا پیشگام توسعه هنجار‌های جهانی جدید است تا مطمئن شود که هوش مصنوعی قابل اعتماد است. "

جریمه اتحادیه اروپا برای کشورهای استفاده کننده از هوش مصنوعی ممنوعه

اتحادیه اروپا گفت که برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی که به دولت‌ها امکان کنترل اجتماعی افراد یا سواستفاده از کودکان را می‌دهند، ممنوع است. برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی که در استخدام، زیرساخت‌های حیاتی، امتیازدهی اعتبار، مهاجرت و اجرای قانون مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز مشمول محافظت‌های شدیدی خواهند بود.

جریمه‌ای سنگین در انتظار کشورهای متخلف

براساس این قوانین جدید، شرکت‌های متخلف که از هوش مصنوعی در تحریف رفتار‌های مردم، سواستفاده از شکاف‌ها یا سواستفاده از اطلاعات تبعیض آمیز استفاده می‌کنند، حداکثر تا ۶ درصد از گردش مالی جهانی یا ۳۰ میلیون یورو (۳۶ میلیون دلار) جریمه می‌شوند. تا پیش از این جریمه پیشنهادی برای این اقدامات حدود ۴ درصد از گردش مالی جهانی بود.

جریمه اتحادیه اروپا برای کشورهای استفاده کننده از هوش مصنوعی ممنوعه

تیری برتون، رئیس صنعتی اتحادیه اروپا گفت که این قوانین به کشورهای عضو اتحادیه کمک می‌کند تا از مزایای این فناوری در کشورشان استفاده کند. او گفت: "این فناوری پتانسیل بسیار زیادی در زمینه‌های متنوعی از جمله بهداشت، حمل و نقل، انرژی، کشاورزی، گردشگری یا امنیت سایبری فراهم می‌کند. "

گفتنی است که طی ماه‌های آینده این پیش نویس در کشور‌ها و پارلمان اروپا بررسی و پس از آن اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار