پورابراهیمی در کلاب هاوس مطرح کرد؛

احتمال به تعویق افتادن جلسه سران قوا درباره بازار بورس/ اصلاح قانون بانک مرکزی در دستور کار مجلس

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قرار بود دوشنبه این هفته جلسه سران قوا درباره رسیدگی به مشکلات بورس برگزار شود که امکان دارد به تعویق بیفتد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در رابطه با بحث بازار سرمایه در کلاب هاوس، اظهار کرد: ما دو هفته قبل جلسه سران قوا را داشتیم که تمام قوا خواستار ورود به بحث بازار سرمایه بودند. بنا به تصمیماتی که گرفته شد قرار بود در جلسه دوشنبه هفته قبل در این مورد بحث شود که به این هفته موکول شد.

او بیان کرد: فردا طی جلسه‌ای که با آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی داریم، برنامه‌هایی را به منظور تقویت بازار سرمایه خواهم گفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به نظر می‌رسد روز دوشنبه این هفته نیز جلسه سران قوا در خصوص بورس برگزار نشود، نگرانی ما این است که تصمیمات به تعویق بیفتد.

این نماینده مجلس گفت: دولت هنوز برای جلسه شورای هماهنگی اقتصادی با موضوع ‎بورس دعوت نامه نفرستاده است.

او افزود : خیلی از حقوقی ها در شش ماهه اول و دوم سال ۹۹ مرتبط با خود سهامداران بودند ، حقوقی ها در زمانی که بازار نیاز به کمک دارد باید به طور قطع وارد شوند .

پور ابراهیمی گفت : دولت در ماه های پایانی کار خودش غیر قانونی عمل می کند ، موضوعات در رابطه با نرخ ارز به طور جدی در دست بررسی است ، نرخ ارز تاثیر کمی در بازار سرمایه در کوتاه مدت دارد .

او بیان کرد : بانک مرکزی نمی تواند اکنون عددی را در رابطه با نرخ ارز تعیین کند ، موضع بانک مرکزی در رابطه با امر مذکور جدی است .

قصد داريم از ظرفيت قانونی رمز ارزها استفاده كنيم

نماینده مجلس گفت : ما در بحث رمز ارز ها تاکیدمان این بوده است که از عملکرد های هیجانی اجتناب شود به طور حتم اگر سرمایه ها به سمت رمز ارز های خارجی برود سرمایه های زیادی از کشور خارج می شود .

او بیان کرد : دولت می تواند از رمز ارز ها به منظور دور زدن تحریم ها و مراودات بین المللی استفاده کند . با تخصيص منابع برای رمزها كه پشتوانه آن خارج از كشور است موافق نيستيم و  قصد داريم از ظرفيت قانونی رمز ارزها استفاده كنيم.

او گفت :  در رابطه با شرکت های سرمایه گذاری استانی نگران هستم به دلیل آنکه مجموع ارزش سهام ها به بیش از ۳۸۰ هزار میلیارد می رسد .

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت : دولت کار عجیبی کرده که پرتفوی سبدگردانی را به شرکت های سرمایه گذاری استانی داده است .

پور ابراهیمی گفت : ما به طور موازی با دولت کارهایی انجام می دهیم که با دقت بیش تری بحث کانون ها برگزار شود .

او بیان کرد : از آنجایی که متولی بحث حمایت از بورس، دولت است امیدواریم اقدامات خوبی را انجام دهد .

پور ابراهیمی گفت : قانون فعلی این امکان را نمی دهد که شرکت ها هم سهام خزانه را دنبال کنند و هم افزایش سرمایه داشته باشند ، بنا بر این به نظر می‌رسد برای این امر یک بر نامه ای صورت گیرد .

او بیان کرد: به طور قطع اگر شرکت ها طرح توسعه داشته باشند با عرضه مواجه خواهند شد که این امر نیز یک محدودیت ایجاد می کند .

او گفت : روی سکه مهم بازار سرمایه موتور محرک بودن در بحث اقتصاد است به سبب آنکه اگر بازار سرمایه از کار بیفتد بازار سرمایه آسیب خواهد دید .

پور ابراهیمی بیان کرد : ما در مجلس به دنبال آن هستیم تا جنس رفتار ها را در بازار سرمایه تغییر دهیم ، به گونه ای که اگر کسی آگاهی علمی در رابطه بازار سرمایه ندارد نباید به طور مستقیم وارد شود .

او بیان کرد : در رابطه با بعضی از ابزار ها ، بانک مرکزی باید اقدام کند . اینکه مصوبات شورای عالی بورس گاها اعمال نمی شود ما ورود کردیم و بند ۲۳۴ که یکی از سخت ترین امر تحقیق و تفحص است را لحاظ کردیم .

پور ابراهیمی گفت :اگر مباحث کوتاه به سرانجام برسد به نفع بازار سرمایه خواهد بود که به طور مثال می توان به بررسی مصوبات شورای عالی بورس و عملکرد سازمان بورس اشاره کرد .

او بیان کرد : اقدامات کوتاه مدت به دولت فعلی و اقدامات میان مدت و بلندمدت به دولت آینده و اعضای آن باز می گردد .

پور ابراهیمی گفت: در رابطه با اختصاص منابع صندوق توسعه ملی به بورس گفت: این یک حق قانونی است اما منابع تزریق شده اکنون هزار میلیارد بیشتر نیست و باید ١٣هزار میلیارد تومان تزریق شود.

بانک مرکزی نظارت بیشتری بر نرخ‌های سود بین بانکی داشته باشد

او ادامه داد:  ما از  بانک مرکزی انتظار داریم تا به رفتار بانک‌ها و نرخ‌های سود بین بانکی نظارت بیشتری کند. آخرین گزارش ما از نرخ های بین بانکی ۱۹.۸ است .

این نماینده مجلس گفت : در کمیسیون اقتصادی طی جلساتی که با رئیس بانک مرکزی داشتیم راهکار هایی را در رابطه با نرخ بین بانکی و سپرده ها بیان کردیم اما متاسفانه اقدامات چندان موفق در این رابطه انجام نشده است.

پور ابراهیمی در خصوص دلالی در بازار‌های مالی همچون ارز و طلا گفت: طبیعتا این بازار‌ها باید یا ابزار مالیات بر عایدی کنترل شوند.

این نماینده مجلس در خصوص نرخ بالای تامین مالی افزود: این امر هزینه تامین مالی بنگاه‌ها را افزایش می‌دهد که سبب کاهش ارزش سهام شرکت‌ها می‌شود.

او افزود: ما سعی کردیم در بستر قانون آنچه که دغدغه سهامداران و اقتصاد است را حل کنیم. نظام اقتصاد کشور دچار چالش شده است. 

پور ابراهیمی در رابطه با سهام خزانه ظرفيت گفت: سهام خزانه بايد سقف و حدود داشته باشد.

او بیان کرد : بحث تخلفات ناظر اگر به طور واضح مشخص شود ، قطعا با آن ها برخورد خواهیم کرد . متاسفانه مجلس در برخی موارد که ورود می کند از جانب برخی از اشخاص مورد نقد قرار می‌گیرد به گونه ای که می گویند مجلس دخالت می کند .

پور ابراهیمی گفت : ما با دولت فعلی که وظیفه حمایت را دارد جلساتی را با برنامه ها ی کوتاه مدت را پیش گرفتیم اما با دولت بعدی به طور قطع برنامه ریزی های بلند مدت و میان مدت را خواهیم داشت.

او بیان کرد : به طور قطع اگر صندوق سهام عدالت بتواند کمکی به سهام داران کند، به بازار سرمایه ورود خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت : در رابطه با بازار آتی سکه بهتر است اقداماتی انجام شود به سبب آنکه منابع به بخش های زیر زمینی رفته است.

جزئیات اصلاح قانون بانک مرکزی

پورابراهیمی در خصوص مشکلات مربوط به عملکرد بانک مرکزی بیان کرد: اصلاح قانون بانک مرکزی ظرف چند روز آینده با امضای ۵۰ نماینده در اولویت بررسی در صحن علنی قرار می‌گیرد.

او افزود: در قانون جدید بانک مرکزی مشکلات فعلی به صورت اساسی حل می‌شود و تصمیمات به یک شخص خاص وابسته نخواهد بود.ما در اصلاح قانون مرکزی قوانین جدی در نظر گرفتیم به گونه ای که در آن نرخ ارز و نرخ سپرده ها را مورد بررسی قرار دادیم ، امیدواریم که دغدغه ها رفع شود .

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پیش نویس این قانون با مطالعه بانک‌های مرکزی چند کشور تهیه شده است و از صاحب نظران می‌خواهیم در این مورد به ما کمک کنند.

او بیان کرد : ما در مجلس رویکردمان نسبت به بانک مرکزی تخصصی است به گونه ای که در مواقعی که لازم بوده ورود کردیم و هشدار دادیم .

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت : ما اگر بتوانیم ابزار تورمی را به درستی استفاده کنیم به طور قطع وضعیت کنونی دیگر تکرار نمی شود .

او تاکید کرد: امیدواریم با شروع به کار دولت جدید شاهد تغییرات اساسی در نظام بانکی باشیم.

 عرضه خودرو در بورس کالا از دستور کار خارج شده است

این نماینده مجلس بیان کرد: موضوع  عرضه خودرو در بورس کالا فعلا از دستور کار خارج شده است اما ما باید مفروضاتمان را به بازار بیاوریم .

او تصریح کرد: بحث هایی که به نقد شوندگی کمک می کند به طور قطع ما تمام تلاشمان را انجام می دهیم. ما  باید صف ها را جمع کنیم .

پور ابراهیمی گفت: یکسری از تصمیماتمان در بحث سازمان بورس در راستای تغییر دامنه نوسان است، بخش دیگر از تصمیمات مد نظرمان در رابطه با بحث کلان است .

این نماینده مجلس اظهار داشت : حدود ۱۷ هزار میلیارد منابع مالیاتی بوده که می توان با یک  تاخیر به حساب دولت واریز شده باشد و اکنون به کمک بازار بیاید . منابع صندوق توسعه ملی باید هرچه سریع تر به صندوق ثبتی و توسعه واریز شود.

او ادامه داد: بحث اعتبار در شرایط فعلی به بازار سرمایه کمک می‌کند ، حذف قیمت های دستوری در صورت تصویب به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد : تسعیر در نرخ ارز یکی از محور های مهم و کلان ما خواهد بود. بحث واریز سود ها باید از هشت ماه کاهش پیدا کند ، شرکت هایی که طرح توسعه ندارند باید در بحث افزایش سود کار هایی را انجام دهند.

پور ابراهیمی گفت: در مجلس نیز کم و کاستی هایی در خصوص تصمیمات صورت گرفته که ما سعی داریم که به منظور حمایت از بازار سرمایه گام های موثری را برداریم .

او بیان کرد :یک بخشی در دستور کارمان است به گونه ای که بتوانیم بحث تحقیق و تفحص را در بانک های خصوصی به منظور تقویت بازار های پولی انجام دهیم .

انتهای پیام/

برچسب ها: بازار سرمایه ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
تو که خوب حرف میزنمی پور ابراهیمی ولی در عمل گشایشی نمیبینیم
توام داری کوتاهی میکنیا
به بورس اهمیت نمیدیا
دست تو بازار ها نبرید
بزارید بازار ها علمی پیش بروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
هر موقع سران قوا جلسه گذاشتن تن و بدن مردم لرزید . هنوز خاطرات گرون شدن بنزین از یادمون نرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
کاهش سود بانکی به 15 درصد بهترین کار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
افزایش سود وام بانکی چطور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
کاهش سود بانکی به 15 درصد بهترین کار است
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس
۱۲:۴۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
تا صدا و سیما از وضع بورس گزارش پخش نکند و اعتراضات سهامداران را پخش نکند و نامه فعالان و کارشناسان برجسته بورس به سران قوا پخش نکند
هیچ اتفاقی در بورس نمی افتد.
Iran (Islamic Republic of)
تحلیلگر بورس
۱۲:۳۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
مجلس برای بودجه 1400 هم مثل بودجه 1399 فروش اوراق دولت را تصویب کرده.پس تا مصوبه مجلس لغو نشود فایده ای ندارد.چون دولت طبق قانون مصوب مجلس هر روز دارد اوراق شرکتها را می فروشد.
Iran (Islamic Republic of)
آقای رئیسی بورس را دریابید
۱۲:۲۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا آقای رئیسی یک بار از بورس بازدید نمی کند.این چه وضعی هست تو بورس تهران.همش منفی.کجای دنیا بورس هر روز منفی است.همه صف فروش ها هم دستکاری شده تا مردم نتوانند سهام بفروشند.پول مردم را قفل کرده اند تا انتخابات.کجای اسلام به دولت چنین اجازه ای می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
سکوت رسانه ملی به وضع بورس
۱۲:۱۹ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
دیشب صدا و سیما زحمت به خودش نداد حتی یک خبر 10 ثانیه ای از نامه فعالان و کارشناسان بورس به سران قوا را در خبرهای سراسری شبکه اول دوم سوم شبکه خبر و ..... پخش کند.گویا اصلا صدا و سیما توجهی به بورس و اقتصاد کشور ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
تخلف آشکار در بورس تهران
۱۲:۱۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
گروگانگیری پول میلیونها سهامدار در بورس با صف فروش دروغین و دستکاری دولت و حقوقی ها حکمش در اسلام چیست؟؟؟مسئولان قضایی چرا درباره تخلف آشکار سازمان بورس سکوت اختیار کرده اند؟؟؟
وظیفه مدعی العلوم در تخلفات علنی در بورس چیست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
در اسلام برای بورس حکمی تعیین نشده.
Iran (Islamic Republic of)
ورشکسته بورس
۱۲:۱۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
مجلس فوری ضررهایمان را باید جبران کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
چشم دستور شما را به جناب آقای قالیباف اعلام میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ورشکسته بورس
۱۲:۱۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
دولت فوری ضررهایمان را باید جبران کند.
Iran (Islamic Republic of)
ورشکسته بورس
۱۲:۱۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
دولت فوری ضررهایمان را باید جبران کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
چشم دستور شما را به جناب وزیر اقتصاد ابلاغ میکنم
Iran (Islamic Republic of)
بدهکار بورس
۱۱:۵۳ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
بخدا بدهکارم.چک باید پاس کنم.حداقل 2 روز بورس را مثبت کنید تا با ضرر 60 درصدی بفروشم بدهی ام را بدهم.وگرنه طلبکار چک را برگشت می زند و باید بروم زندان.خدایا بدادم برسید.
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس بورس
۱۱:۳۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
پورابراهیمی حامی دولت است کاری برای مردم انجام نمی دهد.فقط بنفع سازمان بورس کار می کند.تجربه چند ساله این را نشان داده.
Iran (Islamic Republic of)
بندری
۱۱:۳۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
بورس را فوری تعطیل کنید.هر روز سرمایه مردم را دارند کم میکنند.دادستان کل کشور فوری به قضیه بورس ورود کند.
Iran (Islamic Republic of)
سهامدار در باتلاق فرو رفته
۱۱:۳۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
سهم های کوچک 8 ماهه در صف فروش قفل شدن.سرمایه مون تو بورس 75 درصد منفی شد.پولم یک چهارم شد.
چرا هیچ کس بداد مردم نمی رسد.مگر حکومت اسلامی نیست.
من مسلمانم.حضرت علی ع گفت اگر یک یهودی هم فریاد رسی کرد بدادش برسید.
ناسلامتی مسئولان در لباس روحانیت هستند.چرا بی توجه به خواسته مردم هستند.
Iran (Islamic Republic of)
سهامدار در باتلاق فرو رفته
۱۱:۳۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
سهم های کوچک 8 ماهه در صف فروش قفل شدن.سرمایه مون تو بورس 75 درصد منفی شد.پولم یک چهارم شد.
چرا هیچ کس بداد مردم نمی رسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
باز جلسه سران قوا عقب افتاد و باز همه سهم ها صف فروش و منفی شدن.خواهشا جلسه سران قوا برای بورس را همین امروز برگزار کنید تا کی بورس منفی باشه.همه فروردین ماه بورس منفی بود.حالا اردیبهشت هم میخواهید هر روز منفی باشد.
Iran (Islamic Republic of)
تصمیم فوری
۱۱:۲۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
بورس را تا انتخابات تعطیل کنید تا مردم کمتر ضرر کنند.این بهترین راهکار است.
Iran (Islamic Republic of)
ولایتمدار
۱۱:۲۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
رهبری بداد سرمایه مردم تو بورس برسید.این دولت سرمایه مردم را نابود کرد.
Iran (Islamic Republic of)
مرد ساده لوح بورس
۱۱:۱۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
جلسه سران قوا برای حمایت از بورس سرکاری بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مرد ساده لوح بورس
۱۱:۱۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
جلسه سران قوا برای حمایت از بورس سرکاری بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
9 ماهه بورس منفیه صدا و سیما چرا خبر منفی ها را اعلام نمیکند!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
کمیسیون اقتصادی مجلس عامل اصلی ریزش بورس است.پاسخگو مردم هم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
صدا و سیما یکماهه اخبار بورس را بایکوت کرده.تابستون خوب مردم را فرستادید تو چاه بورس.حالا چرا ساکت شدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
نا سلامتی نماینده مردم هستید شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
نماینده مردم؟؟؟؟
اینها برای کسب صندلی و برخورداری از امتیازات مجلس نماینده شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
اصلا نماینده مجلس در کلاب هوس چه میکند؟ چرا گوشی سیب گاززده (اپل) دارد؟ چرا از نرم افزارهای داخلی استفاده نمیکند؟
Iran (Islamic Republic of)
شاخص بورس نزولی
۱۰:۵۳ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
شاخص بورس 1189000 واحد
تمام سهم ها صف فروش.
600 سهم در بورس هست 595 سهم صف فروش و منفی است.
کجای دنیا بورس اینقدر دستوری هست و هیچ نظارتی از مجلس و بازرسی کل کشور بر بورس وجود ندارد!!!
چرا نمایندگان وزیر اقتصاد را استیضاح نمی کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام، خداقوت. لطفا بپرسید که شفافیت اموال و آرا و سفرها و... به کجا رسید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام، خداقوت. لطفا بپرسید که شفافیت اموال و آرا و سفرها و... به کجا رسید؟
Iran (Islamic Republic of)
وضع عرضه اولیه ها
۱۰:۵۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
عرضه اولیه وسپهر و سیتا و پالایش 6 ماهه منفی است.چرا نظارتی بر قیمت کارشناسی عرضه اولیه نمیشود.مردم با اعتماد مسئولان عرضه اولیه خرید می کنند.بین ناظر بورس و شرکتها زد و بند وجود دارد.پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
سهام عدالت
۱۰:۴۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقایان قالیباف و پورابراهیمی و قاضی زاده هاشمی بفرمایند تو یکسال گذشته در مجلس برای بورس چکاری انجام داده اند؟؟؟
این مجلس انقلابی قرار بود حامی مردم و مستضعفان در عمل باشد نه در شعار.ارزش سهام عدالت از 20 میلیون پارسال رسیده به 9 میلیون تومان.
چرا وضع بورس هر روز منفی است.پس اینهمه ادعای رشد اقتصادی و بهبود اقتصاد میکنید برای چیست؟؟؟
لطفا انعکاس بدید و پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
کرمانی
۱۰:۴۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقای پورابراهیمی وظیفه جنابعالی نظارت بر بورس بوده.وقتی نمیتوانی نظارت کنی برو کنار.بذار یکی بیاد که بتواند جلوی رانت و فساد در بورس را بگیرد.کجای دنیا بورس 6 ماه هر روز منفی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
مجلس همیشه تعطیل کنید.یکساله نماینده فرستادیم مجلس کاری برای مردم نکردن.همش دنبال جر و دعوا با دولت هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
پورابراهیمی استعفا استعفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
نامه کارشناسان بورس به سران قوا را چرا صدا و سیما پخش نکرد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
دستگاه قضایی کجایی؟
۱۰:۳۳ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
امروز 50 میلیون سهامدار بورس شاهد نابودی سرمایه شون در بورس و آب رفتن سرمایه سهام عدالتی خود هستند.یکی از گلوگاه های فساد بورس اوراق بهادار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
ریزش شاخص بورس تا 1150000 واحد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
بورس ما بورس ما کوره پول سوزی ما
Iran (Islamic Republic of)
مسئولان فوری اقدام کنید
۱۰:۳۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
دستکاری در نمودارهای بورس
دستکاری در قیمت گذاری سهم ها
دستکاری در صف خرید و صف فروش معاملات
بخشنامه های یک شبه یا شبانه برای جهت دهی در بازار بورس
اخبار و سخنرانی های سیاسی جهت دار بر بورس
دخالت های بی مورد و قیمت گذاری بی مورد خارج از بورس
سازمان بازرسی کل کشور دستگاه قضایی و دادستان کل کشور چرا به تخلفات مدیران بورس و فرابورس رسیدگی نمیکند؟
مجلس چرا تحقیق و تفحص از بورس انجام نمی دهد؟
کمیسیون اقتصادی و اصل 90 چرا بی تفاوت هستند به تخلفات در بورس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
وضعیت کنونی بورس نتیجه جلسات نهادهای دولتی بود که خودت نامبردی پس منتظر بررسی و اقدام از طرف آنها نباش
Iran (Islamic Republic of)
لر
۱۰:۲۹ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
سرمایه خودم و چند تا از فامیلها را آوردم تو بورس تا کمک به اقتصاد کشور و تولید ملی کنیم.
اما سود که نکردیم اصل پول خودم و فامیلها تا 55 درصد رفتیم تو ضرر.
چرا سران قوا جلوی ریزش بورس را نمیگیرن.
بخدا بدهکار شدم.رفتم از چند نفر پول قرض کردم تا پول فامیلها و ضررشون را بدهم.
ماشینم را فروختم تا بدهی ها را بدهم.
مستاجر هم هستم.با حقوق 3 میلیونی.کارگر پیمانی هم هستم.
بخدا نابود شدیم..
بخدا خیلی ها تو بورس بیچاره شدن.زندگی بعضی ها پاشیده.بعضی چک دست دیگران دادن.
فوری اقدامی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
قابل توجه مجلس شورای اسلامی
۱۰:۲۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
به دعوت دولت 4 سهم پالایش خریدیم شد 20 میلیون تومان.
حالا سهم 4 نفر ما جمعا شده 14 میلیون.
6 میلیون ضرر ما را کی تو بورس پرداخت میکند؟
مجلس شورای اسلامی باید با تصویب بودجه ای ضرر مردم را جبران کند.
چون قرار نبود ارزش پالایش بیاد زیر 10000 تومان.دولت تضمین داده بود به مردم.باید دولت و نمایندگان پاسخگوی ملت باشند.
حق الناس مردم را بهشون برگردانید.
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۰:۲۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
ما داریم هروز ضرر میکنیم ۹ ماهه هر بار میای حرف بی اساس میزنی و میری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
عرضه اولیه شده کوره پول سوزی سهامداران.پالایش و دارایکم هم هر روز منفی.
هر روز منفی هستند و زیر قیمت عرضه اولیه.مگر نظارتی تو این مملکت روی بورس نیست.
مجلس و دستگاه قضایی چرا وزیران و رئیس بورس را بازخواست نمیکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
عرضه اولیه شده کوره پول سوزی سهامداران.پالایش و دارایکم هم هر روز منفی.
هر روز منفی هستند و زیر قیمت عرضه اولیه.مگر نظارتی تو این مملکت روی بورس نیست.
مجلس و دستگاه قضایی چرا وزیران و رئیس بورس را بازخواست نمیکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
سهامدار شستا
۱۰:۰۹ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
شستا را با تبلیغات گران به مردم فروختن و مردم را فریب دادن تا پولشون را بیاورند در بورس اونوقت هر چی سهام دولتی و شرکتهای حقوقی بود برای تامین کسری بودجه به ملت فروختن.
Iran (Islamic Republic of)
بورس سیاسی
۱۰:۰۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
مسئول منفی شدن بورس از هفته پیش تا به امروز ریاست مجلس و هیئت رئیسه مجلس است که وعده جلسه سران نظام داد و با لغو این جلسه بورس یکهفته دارد منفی می خورد.چرا مجلس بفکر عواقب تصمیماتش بر مردم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقای قالیباف و پورابراهیمی 6 ماهه دارید وعده حمایت مجلس از بورس می دهید.شما هم که شده اید مثل روحانی و واعظی.
Iran (Islamic Republic of)
مسئولان کجایند؟؟؟
۱۰:۰۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا باید تو بورس پول مردم از بین برود.ما پول آوردیم برای حمایت از تولید ملی.
Iran (Islamic Republic of)
اعتراض به نمایندگان مجلس
۱۰:۰۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
مجلس اگر مجلس بود تا حالا وزیر اقتصاد را بخاطر وضع بورس و دلار استیضاح و برکنار میکرد.
ضعف از نمایندگان مجلس و رئیس مجلس است که با مسئولان دولت مماشات میکنند.
چوبش هم مردم می خورند
Iran (Islamic Republic of)
فریب خورده در بورس
۰۹:۵۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
صدا و سیما باید بخاطر ضرری که به سهامداران بورس زده از سهامداران عذرخواهی و جبران مافات کند.مردم گول تبلیغات را در تابستان خوردند و وارد بورس شدن.
Iran (Islamic Republic of)
پیشنهاد عالی
۰۹:۵۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
جلسه سران قوا را بذارید بعد از انتخابات ریاست جمهوری و تا انتخابات بورس را هر روز منفی کنید.تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
حتی یک خبر 10 ثانیه ای از نامه فعالان و کارشناسان بورس به سران قوا را در خبرهای سراسری پخشنشد.
گویا اصلا صدا و سیما توجهی به بورس و اقتصاد کشور ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
ریزش شاخص بورس تا هفته بعد ادامه دارد به لطف دولت و مجلس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا مردم را مسخره خودتان کرده اید؟یک هفته معطلی برای یک جلسه سران قوا؟؟؟؟
با کدام توجیه دارید با سرمایه مردم در بورس بازی میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
مجلس منفعل عمل میکند.چرا مجلس در برابر این همه فشار اقتصادی منفعل است.پس کی مجلس میخواهد کاری کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
اعتراض به نمایندگان مجلس
۰۹:۳۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
مثلا نمایندگان انقلابی فرستادیم به مجلس که از حق مردم دفاع کنند.
بورس 9 ماهه منفی شده مجلس کاری نکرده.
مذاکرات برجام دوباره مثل سابق شروع شده مجلس کاری نکرده.
گرانی کالا ها یکساله بدتر شده مجلس کاری نکرده.
وضعیت قیمت مسکن و اجاره هم بیداد میکند مجلسهنوز در عمل کاری نکرده.
نمایندگان انقلابی کی میخواهید بفکر مردم باشید.
از دولت انتظاری دیگر نداریم.اما مجلس هم شده مثل دولت فقط وعده و سخنرانی.
آخرین اخبار