مبادله «اسلم فاروقی» با برخی سران طالبان؛ پاسخ افغانستان به پاکستان

رئیس اداره امنیت ملی افغانستان همزمان با سفر نماینده ویژه پاکستان به کابل گفت که در صورتی سرکرده شاخه خوراسان داعش را به پاکستان تحویل می‌دهد که اسلام‌آباد یک یا دو نفر از سران طالبان را به کابل بسپارد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «احمد ضیا سراج»، رئیس اداره امنیت ملی افغانستان امروز (سه شنبه ۷ ثور/ اردیبهشت) در یک نشست خبری در کابل گفت در صورتی «اسلم فاروقی» سرکرده شاخه خوراسان داعش را به پاکستان تحویل می‌دهد که اسلام‌آباد نیز در مقابل یک یا دو نفر از سران طالبان را به افغانستان تحویل دهد.

این سرکرده داعش حمل/ فروردین سال گذشته به همراه ۱۹ نفر از افرادش توسط نیرو‌های افغانستان دستگیر شد و چند روز پس از آن، وزارت خارجه پاکستان سفیر افغانستان را فراخواند و خواستار تحویل وی به دولت اسلام‌آباد شد.

 سراج در حالی پیشنهاد مبادله سرکرده داعش با سران طالبان را داده که «محمد صادق خان» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان برای دیدار با مقامات افغانستان به کابل آمده است.

رئیس اداره امنیت ملی افغانستان اظهار داشت که داعش در این کشور با موانع جدی روبرو است و بیشتر اعضای این گروه تروریستی در افغانستان را اتباع پاکستان تشکیل می‌دهند.

به نوشته تسنیم، وی خاطرنشان کرد که مذاکرات درباره سرنوشت ۴۰۸ جنگجوی بازداشت شده داعش با کشور‌های متبوع آن‌ها آغاز شده است، این افراد وابسته به ۱۴ کشور هستند و ۱۷۳ زن و کودک وابسته به این جنگجویان نیز نزد دولت افغانستان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار