سمپاشی پهپادی مزارع شهرستان اراک برای اولین بار

برای نخستین بار بخشی از مزارع شهرستان اراک با پهپاد علیه آفت شته سمپاشی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، برای اولین بار مزارع کلزای شهرستان اراک به عنوان بخشی از مزارع این شهرستان با استفاده از پهپاد علیه آفت شته سمپاشی شدند.

سمپاشی با پهپاد، گامی نوین برای افزایش بهره وری و جهش تولید کشاورزی است که موجب افزایش راندمان در تولید می‌شود.

شمسی مدیرجهادکشاورزی شهرستان اراک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: در این روش در صورتی که شرایط مهیا باشد هر پهپاد ساعتی حدود ۳ هکتار از مزارع سمپاشی کند و در مجموع با این روش می‌توان حدود ۳۰ تا ۴۰ هکتار را در روز می‌توان سمپاشی کرد.

شمسی افزود: امکان سم پاشی یکنواخت مزارع، سهولت در سمپاشی، کاهش خسارت محصول، کاهش هزینه‌های سم پاشی، بهره وری و دقت بالا و صرفه جویی در زمان، کاهش مصرف آب وسم از مزایای سم پاشی با پهپاد است.

او اضافه کرد: محصول راهبردی کلزا در استان مرکزی برای پایداری کشت گندم اهمیت بسیاری دارد و توسعه کشت گیاه کلزا به خاطر تولید مواد اولیه روغن خوراکی از برنامه‌های راهبردی سازمان جهاد کشاورزی است.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان اراک بیان کرد:۱۴۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان مرکزی به کشت گیاه کلزا اختصاص یافته که از این میزان ۴۳۰ هکار آن در شهرستان اراک کشت شده و این شهرستان از لحاظ سطح زیر کشت رتبه اول را در استان داراست.

او ادامه داد: آفت شته یکی از آفات مهم کلزا محسوب می‌شود و کلزاکاران مبارزه با این آفت را باید جدی بگیرند و با مشورت کارشناسان نسبت به سم پاشی مزارعشان اقدام کنند

کارشناسان جهادکشاورزی می‌گویند: آفت شته در ۲ مرحله به مزارع حمله ور می‌شود و با تغذیه از شیره داخل گیاه باعث پوک شدن غلات‌ها و در مرحله گلدهی باعث پژمردگی گلبرگ‌ها می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.