برای تامین ویتامین C؛ نیاز به خوردن آبمیوه اضافه نیست/ قند اضافه وارد بدن خود نکنید

ویتامین سی از ویتامین‌های مورد نیاز بدن است که ایمنی بدن را در برابر بیماری‌های ویروسی بالا می‌برد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همان طور که می‌دانید ویتامین سی از ویتامین‌های مورد نیاز بدن است که ایمنی بدن را در برابر بیماری‌های ویروسی بالا می‌برد. از زمان آغاز اپیدمی کرونا تا کنون عده‌ای از افراد سعی کرده اند با مصرف میوه و سبزیجات حاوی ویتامین سی، این ویتامین را در بدن خود تامین کنند. حال سوال این است که تا چه میزان باید ویتامین سی مصرف کرد؟

سمانه همایی متخصص روماتولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: ویتامین سی از جمله ویتامین‌های محلول در آب است که باعث رشد طبیعی بدن و باز جذب آهن می‌شود. از طرف دیگر ویتامین سی آنتی اکسیدانی است که سلول‌های بدن را در مقابل عوامل آسیب رسان محافظت می‌کند و نیز با ساخت کلاژن در ترمیم زخم‌ها نقش دارد.

او افزود: بدن ما ویتامین سی را نمی‌سازد و ذخیره نمی‌کند پس لازم است تا در برنامه خود میزان کافی از ویتامین سی را به صورت روزانه دریافت کنیم.

همایی با اشاره به اضافه وزن مراجعه کنندگان از زمان همه گیری بیماری کرونا تا کنون گفت: تعدادی از مراجعه کنندگان از اضافه وزن خود شاکی هستند که علت آن مصرف بیش از حد آبمیوه و مرکبات برای تامین ویتامین سی و مقابله با بیماری کرونا بوده است.

این متخصص بیان کرد: اگر چه مصرف زیاد ویتامین سی مشکل ساز نیست و از بدن دفع می‌شود، اما دوز‌های بسیار بالای آن می‌تواند باعث تهوع، استفراغ، اسهال، کرامپ‌های شکمی، سوزش سر دل، سردرد و بی خوابی شود.

به گفته او، در بیشتر افراد، رژیم غذایی سالم نیاز روزانه به ویتامین سی را فراهم می‌کند و نوشیدن اضافی یک لیوان آبمیوه، تنها باعث وارد شدن قند اضافه به بدن می‌شود.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: مصرف ۱/۲ فنجان فلفل دلمه‌ای قرمز خام و یا ۳/۴ فنجان آب پرتقال نیاز روزانه ویتامین سی را تا مین می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار