استقلال؛ بکش تا زنده بمانی/ بررسی احتمالات صعود نماینده‌های ایران به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا

شرایط صعود نماینده‌های ایران به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ۵ هفته از فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا سپری شده و تنها یک هفته دیگر تا تعیین تیم‌های صعود کننده به مرحله بعد باقی مانده است.  

تیم‌های استقلال، پرسپولیس، فولاد و تراکتور، ۴ نماینده ایران در این مسابقات بودند که کار خود را در این رقابت‌ها نسبتا خوب شروع کردند، اما رفته رفته شرایط متفاوت پیش رفت. با این وجود تنها فولاد از این رقابت‌ها حذف شده و پرسپولیس نیز از گروه خود صعود کرده است.

تنها تکلیف صدرنشینی یا دوم شدن پرسپولیس در گروه E نامشخص است. پیروزی شاگردان یحیی گل محمدی مقابل الریان قطر قطعا صدرنشینی را در پی دارد. در غیر این صورت اگر پرسپولیس مقابل الریان مساوی کند، برد الوحده با تفاضل گل بالا برابر گوا، نماینده کشورمان را در رده دوم قرار می‌دهد. شکست شاگردان گل محمدی و برد الوحده نیز، به معنای دوم شدن پرسپولیس در این گروه است.

۲ تیم استقلال و تراکتور در هفته آخر با معادلات مختلف و پیچیده‌ای برای صعود رو به‌ رو هستند و در صورتی که عملکرد خوبی نداشته باشند، ممکن است از این رقابت‌ها حذف شوند.  

استقلال ایران

شاگردان فرهاد مجیدی شب گذشته در پنجمین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الاهلی عربستان با تساوی یک - یک متوقف شدند، اما با توجه به شکست عجیب ۲ بر یک الدحیل قطر برابر الشرطه عراق به صدر جدول صعود کردند.

یکی از چالش‌هایی که بعد از بازی‌های شب گذشته به وجود آمد، به موضوع صدرنشینی استقلال مربوط می‌شد. آبی‌ها با وجود این که امتیاز مشابهی همانند الاهلی و الدحیل داشتند، در صدر جدول گروه قرار گرفتند. در این زمینه استقلال با توجه به پیروزی پر گلی که مقابل الاهلی کسب کرده بود، در صدر جدول جای گرفت.

علی دهقانی سانیج (سرپرست دپارتمان مسابقات بین المللی) در خصوص نحوه صعود تیم‌ها به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا با استناد به ماده ۸ آیین نامه برگزاری مسابقات توضیحات کاملی ارائه داد. او اظهار داشت: اگر ۲ یا بیش از ۲ تیم جهت صعود به مرحله بعد در یک جدول هم امتیاز بودند، ابتدا بازی رو در رو محاسبه می‌شود و سپس تفاضل گل مورد محاسبه قرار می‌گیرد. پس از آن گل زده لحاظ می‌شود و اگر ۲ یا بیشتر از  ۲  باشگاه در تمام موارد مساوی باشند، بهترین تفاضل گل در بین همه گروه‌ها و سپس بهترین گل زده در بین همه گروه‌ها مد نظر قرار گرفته خواهد شد.

شرایط صعود یا حذف استقلال در لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است. البته این نکته هم حائز اهمیت است که ۳ تیم برتر دوم به مرحله بعد صعود می‌کنند و احتمالات زیر با فرض این که استقلال بهترین تیم دوم شود، مورد بررسی قرار گرفته اند.

در صورتی که استقلال در بازی آخر مرحله گروهی، الشرطه را شکست دهد و الدحیل هم مقابل الاهلی به برتری برسد، استقلال دوم می‌شود و الدحیل در صدر جدول قرار خواهد گرفت.

برد استقلال و الاهلی در بازی آخر، شاگردان فرهاد مجیدی را صدرنشین می‌کند و الاهلی در مکان دوم قرار می‌گیرد.

در شرایطی که استقلال از سد الشرطه بگذرد و بازی الاهلی - الدحیل مساوی شود، استقلال به عنوان صدرنشین صعود می‌کند و نماینده قطر نیز دوم می‌شود.

استقلال در صورتی که تساوی کند نیز به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود می‌کند و تکلیف صدرنشین در بازی الاهلی - الدحیل مشخص خواهد شد.  

البته استقلال در یک حالت اگر ببازد هم به عنوان تیم دوم صعود می‌کند. باخت استقلال و برد الدحیل، شاگردان فرهاد مجیدی را در رده دوم قرار می‌دهد. در صورت باخت استقلال در بازی آخر، هر نتیجه‌ای غیر از برد الدحیل رای به حذف نماینده ایران می‌دهد.

تراکتور ایران

تراکتور دیگر تیم ایرانی است که تکلیفش برای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا با اما و اگر روبه‌رو است. شاگردان رسول خطیبی در صورت پیروزی مقابل الشارجه در بازی آخر مرحله گروهی، در رده دوم گروه B قرار می‌گیرند اما با این وجود باز هم باید عملکرد دیگر تیم‌های دوم نیز برای صعود پرشورها مورد بررسی قرار گیرد.

تراکتور در صورت تساوی مقابل الشارجه امارات با توجه به صعود ۳ تیم برتر دوم به مرحله بعد، شرایط فوق العاده سختی برای صعود خواهد داشت. شاگردان خطیبی در صورت شکست نیز، قطعا حذف می‌شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
خجالت بکشید ازون تیتری ک زدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
به امید صعود کیسه ها و حذف شدن توسط سرورتون تو مرحله حذفی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۰۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
شانس صعود استقلال بیش از 80 درصده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
استقلال اگر ببازد و اون دو تیم مساوی کنند استقلال حذف میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
عراقی ها با شکست دادن الدحیل زمینه رو برای صعود استقلال مهیا کردند.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمد اسماعیلی
۱۹:۵۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
و شما هم با باخت جلو تیم اماراتی سنگ انداری کردید ولی فکرشو نمیکردید این جور بشه و الشرطه ببره الدحیل رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
یه دو روز صبر کنید همه چی میشه ،خودتونو کشتین یه هفته س اینقدر احتمالاتو بررسی کردین
آخرین اخبار