نمایندگان آمریکا، روسیه، چین و پاکستان درباره صلح افغانستان گفتگو می کنند

نمایندگان کشورهای آمریکا، روسیه، چین و پاکستان قرار است در روزهای آینده در مورد گزینه‌های احتمالی و یافتن راه حل در روند صلح افغانستان گفتگو کنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان کشورهای آمریکا، روسیه، چین و پاکستان قرار است در روزهای آینده در مورد گزینه‌های احتمالی و یافتن راه حل در روند صلح افغانستان گفتگو کنند.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس ‌جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت: گفتگوها با نمایندگان کشورهای آمریکا، روسیه، چین و پاکستان در دوحه صورت می‌گیرد و قرار است در این نشست روی روند صلح افغانستان صحبت شود؛ اما تصمیمی گرفته نمی‌شود، تصمیم را تنها طرف‌های افغان از جمله طالبان می‌گیرند.

نماینده ویژه رئیس‌ جمهوری روسیه در امور افغانستان در مورد عدم تمایل طالبان برای شرکت در نشست استانبول افزود: «برای ما تا آخر هم معلوم نبود که درباره چه چیزی در آنجا بحث خواهد شد، اما طالبان از مذاکرات خودداری نمی‌کنند، مذاکرات باید معنی‌دار باشد. طرفین باید روی دستور کار واحد توافق کنند.»

کابلوف بیان داشت: «تا جایی که من می‌دانم، رهبری طالبان می‌داند که روی کار آمدن امارت اسلامی به شکلی که در زمان ملا عمر بود، نه قابل قبول جامعه جهانی است و نه قابل قبول اکثریت مردم افغانستان است.»

وی افزود: «ما به طالبان می‌گوییم که اگر آن‌ها در جریان روند سیاسی بتوانند بخش دیگری از مردم افغانستان را از راه دموکراسی معتقد به پذیرفتن امارت اسلامی کنند، ما مخالفت نخواهیم کرد؛ اما موضوع این است که بخش دیگر مردم افغانستان با این موافق نیستند.»

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار