فروش زمین ۲۰۰ میلیاردی با سند جعلی/ دستگیری کلاهبرداران حرفه ای

اعضای باند ۴ نفره کلاهبرداری که با جعل سند اقدام به فروش یک قطعه زمین ۲۰۰ میلیاردی به یکی از شهروندان البرزی کرده بودند، دستگیر شدند.

سرهنگ سید مجید فیض جعفری، معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری مبنی بر فروش یک قطعه زمین با مدارک جعلی به قیمت ۶۰ میلیارد ریال، بررسی موضوع در دستورکار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد یک باند جاعل و زمین خوار با اسناد و مدارک جعلی و با شیوه و شگرد خاصی اقدام به دریافت سند رسمی از مجاری قانونی می کنند و سپس زمین مورد نظر را به افراد غیربومی به مبالغ کلان به فروش می‌رسانند.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی البرز گفت: در ادامه کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی موفق به شناسایی ۴ نفر از اعضای این باند کلاهبرداری شدند و با ردزنی مخفیگاه آن‌ها در یکی از شهر‌های شمالی کشور با دریافت نیابت قضایی به آنجا اعزام و در عملیاتی غافلگیرانه هر ۴ نفر آن‌ها را دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی منتقل کردند.

او افزود: متهمان پس از دستگیری ابتدا منکر انجام هرگونه جرمی بودند، اما با مشاهده مستندات پلیس به ناچار لب به اعتراف گشودند و به انجام کلاهبرداری از طریق جعل سند ملک اقرار کردند.

سرهنگ فیض جعفری با بیان این که کارشناسان ارزش کنونی ملک مورد اشاره را ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌کنند، گفت: پس از تکمیل پرونده متهمان برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.