ماجرای غیبت سربازی و دل نگرانی‌های دانشجویان اهواز چیست؟

اخیرا غیبت سربازی بیش از ۱۰۰ روز برای برخی از دانشجویان دانشکده فنی و حرفه‌ای دانشگاه شهید چمران اهواز موجب نگرانی آن‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به تازگی مطلبی در خصوص بی توجهی مسئولان یکی از دانشکده‌های اهواز و غیبت سربازی، بیش از ۱۰۰ روز برای چندین دانشجو در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

در این نوشته اشاره شده است که نامه‌ای مبنی بر غیبت سربازی و اضافه خدمت برای برخی از دانشجویان دانشکده فنی و حرفه‌ای دانشگاه شهید چمران اهواز ارسال می‌شود، در حالی که این افراد مشغول به تحصیل هستند.

در یکی از این نامه‌ها که به دست باشگاه خبرنگاران جوان رسیده است و از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا برای یکی از دانشجویان به مرکز علمی کاربردی لوله سازی اهواز فرستاده شده، در آن قید شده است که دانشجو ۲۷۸ روز غیبت سربازی دارد و به همین دلیل نیز مجاز به ادامه تحصیل نیست، در حالی که بر اساس دیگر اسناد این دانشجو پیشتر گواهی اشتغال به تحصیل خود را از محل آموزش دریافت کرده.

ماجرای غیبت سربازی صد روزه برای برخی از دانشجویان

ماجرای غیبت سربازی صد روزه برای برخی از دانشجویان

ماجرای غیبت سربازی صد روزه برای برخی از دانشجویان

سید بهزاد علوی رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران اهواز در توضیح این مسئله در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه حدود ۷ هزار دانشجو زیر نظر ما هستند، گفت: تاکنون موارد این چنین نداشته ایم و یا دستکم وقوع مواردی از این دست بسیار اندک بودند.

او افزود: همکاران ما در بخش امور دانشجویی بار‌ها تاکید داشته اند که دانشجویان زمان ورود به دانشگاه نامه معافیت از تحصیل خود را تحویل نظام وظیفه دهند، تا غیبت از سربازی برای آن‌ها رد نشود، زیرا بر اساس قوانین حوزه وظیفه عمومی ناجا، دانشجویان تا زمان خاصی مهلت دارند که نامه معافیت از تحصیل را به این سازمان بدهند. تا مشمول معافی شوند.

علوی بیان کرد: بخش امور دانشجویی دانشکده فنی و حرفه‌ای دانشگاه شهید چمران اهواز حتی در ایام تعطیل نیز با توجه به نیاز دانشجویان و برای آنکه شهرستانی‌ها با در بسته مواجه نشوند، همه روزه آماده خدمت رسانی بودند، اما برخی موارد به دلیل بی توجهی دانشجویان رخ می‌دهد.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران اهواز تاکید کرد؛ در صورتی که دانشجویان با مواردی از این دست مواجه شدند جای نگرانی نیست و می‌توانند با مراجعه به امور دانشجویی و طی کردن مراحل آن مشکل خود را حل نمایند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.