در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اعطای یارانه به ناشران، بزرگترین لطمه را به فرهنگ وارد می‌کند

اعطای یارانه به فرهنگ باعث می‌شود کار فرهنگ ترویج نشود بلکه سودجویان به این عرصه می‌آیند.

رضا حاجی آبادی، مدیرمسئول انتشارات هزاره ققنوس در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت قیمت کاغذ گفت: دو سال است کاغذ دولتی دریافت نکرده ام. امروز که با اتحادیه ناشران و کتابفروشان صحبت کردم به من گفتند دیگر کاغذ برای ناشران نداریم. از سوی دیگر با در نظر گرفتن هر نوع یارانه ای به حوزه فرهنگ و اهالی هنر مخالف هستم. چون با این کار فرهنگ ترویج نمی‌شود بلکه سودجویان به این عرصه می‌آیند. متاسفانه عده‌ای به کار فرهنگی نگاهی تجاری دارند.


بیشتربخوانید


وی افزود: متاسفانه از زمانی که بحث اعطای کاغذ به ناشران مطرح شد، آدم‌هایی به بهانه گرفتن کاغذ به صنعت نشر وارد شدند و دوباره انتشاراتی خودشان را راه انداختند. با این کار چنین افرادی سودها کلان به جیب زدند. 

مدیرمسئول انتشارات هزاره ققنوس ادامه داد: افرادی که به بازار نشر وارد شدند، سود بسیارخوبی به دست آوردند. کاغذی که گرفته بودند هم به کالای فرهنگی تبدیل نشد. حتی خرید کتاب از وزارت ارشاد هم به فرهنگ کمکی نمی‌کند. اگر محصول فرهنگی بتواند مردم را به خود جذب کند، می‌تواند به فروش برسد. وزارت ارشاد در زمینه خرید کتاب می‌تواند اقدام کند، اما نمی‌تواند روی قیمت پشت جلد کتاب نظارتی داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار