یک بام و دو هوای تعطیلی اصناف در مشهد

گزارش های میدانی نشان می‌دهند در برخی از مناطق مشهد، اصناف فعالیت می‌کنند در حالیکه در منطقه ای دیگر از شهر واحدهای صنفی بسته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، چندی است با تغییر وضعیت مشهد به وضعیت قرمز اصناف تعطیل شده است اما این تعطیلی به طور کامل در مشهد اجرا نمی‌شود .مشاهدات میدانی نشان می‌دهند در برخی از مناطق مشهد اصناف فعالیت می‌کنند در حالیکه در منطقه ای دیگر از شهر واحدهای صنفی بسته است.

در این خصوص گفت و گویی با مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد داشته ایم؛ امیر دلداری مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد در خصوص تعطیلی مشاغل گفت: ممنوعیت‌ها فقط برای مشاغل گروه ۲، ۳، ۴ چه صنفی و چه غیر صنفی (باشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها) اعمال می‌شود.

او افزود: روزانه گشت‌هایی شامل کاشناسان بهداشت، اتحادیه صنفی و بازرسان اصناف برای پلمب اماکن متخلف می‌روند؛ مدت زمان پلمب ۱۵ روز است که شروع زمان پلمب از بعد از اتمام ممنوعیت‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد ادامه داد: از ابتدای امسال ۱۰۷۰ گشت مشترک داشتیم که این گشت‌ها ۵۴۷۶ بازرسی انجام داده اند و ۱۹۲۲ اخطار کتبی، ۵۳۶ فرم جریمه و ۷۰۵ پلمب صورت گرفته است.

دلداری بیان کرد: پایان ممنوعیت‌ها بستگی به وضعیت شهر دارد که  مشهد قرمز است، اما برخی از شهرستان‌های خراسان رضوی از حالت قرمز خارج شده اند و نارنجی هستند.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: تصمیم نهایی درباره‌ی اعمال ممنوعیت‌ها با ستاد ملی کرونا است و ما فقط می‌توانیم پیشنهاد بدهیم که بنا‌به تشخیص ستاد ملی کرونا رد یا تأیید می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد تأکید کرد: اعمال کامل و صحیح ممنوعیت‌ها همکاری مردم را می‌طلبد، باید همکاری دو طرفه‌ای میان مردم و اتحادیه‌های صنفی صورت بگیرد.

 

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۲:۰۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
بابا زنم از خونه میندازتم بیرون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
ای بابا یعنی حالا حالا بستس بازارا
آخرین اخبار