نماینده ولی فقیه در استان یزد:

آموزش‌ها به نحوی باشد که دانش آموز از ابتدا با فکر و اندیشه حرکت کند

آیت الله ناصری گفت: اگر آموزش‌ها به نحوی باشد که دانش آموز از ابتدا با فکر و اندیشه حرکت کند، چنین فردی منشأ تحولات می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد در دیدار مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان با بیان اینکه آموزش‌ها باید به نحوی باشد که دانش آموز از ابتدا با فکر و اندیشه حرکت کند، گفت: دانش آموزان هم باید چیزی را بدون تفکر و تعقل نپذیرند و با فطرت خدایی مسیر خود را طی کنند، آنگاه چنین فردی می‌تواند خدمات بسیاری به بندگان خدا ارائه دهد و منشأ تحولات بسیاری باشد.

 آیت الله محمدرضا ناصری افزود: شهید مطهری یک معلم واقعی و فردی با اثرگذاری بسیار بالا در جامعه و یک راهنما و الگو برای داشتن یک زندگی معنوی و خدایی است و معلمان ما می‌توانند از این معلم بزرگ الگو بگیرند.

او با بیان اینکه هر کتاب و هر خط از کتاب شهید مطهری یک مطلب و علم به یک پند است، افزود: دغدغه اصلی شهید مطهری هدایت جامعه بود و به رغم اینکه در حوزه علمیه قم منزلت علمی بالایی داشت به حدی که اگر می‌ماند جزو مراجع بزرگ می‌شد، اما این جایگاه و شأن و مقام را رها کرد و به دانشگاه رفت و به هدایت دانشجویان پرداخت.

نماینده ولی فقیه تصریح کرد: شهید مطهری درد دین داشت و در امر به معروف و نهی از منکر هیچکس به پای او نمی‌رسید و هر کجا بدعتی در جامعه می‌دید، درباره آن کتاب می‌نوشت.

آیت الله ناصری از معلمی به عنوان شغل انبیا یاد کرد و اظهار داشت: معلم باید به واسطه عشق به خدا و خداشناسی نورانیت درونی پیدا کند و برای انسان‌ها و تربیت الهی آن‌ها دغدغه داشته باشد و آنگاه است که می‌توان شغل او را شغل انبیا دانست.

او  ادامه داد: آنچه که معلمان ما می‌توانند از شهید مطهری الگو بگیرند، همان دغدغه و تلاش شهید مطهری برای انسان سازی و مرتبط کردن انسان‌ها با خدا و کمک به رشد آنهاست.

امام جمعه یزد با انتقاد از کنار گذاشته شدن قرآن آموزی از ۱۰۰ سال پیش توسط غربی‌ها از سیستم آموزشی ایران گفت: سه عنصر تفکر، تعقل و تدین در سیستم آموزش غربی نیست و در سیستم آموزشی ما نیز فقط به حرف و شعار تبدیل شده است.

آیت الله ناصری خاطرنشان ساخت: در ارتباط با تعلیم و تربیت باید روش خود را عوض کنیم و روشی را در پیش بگیریم که در کنار تعلیم، تربیت و اندیشه نیز حاصل شود و آموزش‌های ما باید محشور با معنویت و قرب خدا و ساختار انسانی باشد.

او تأکید کرد: در دانشگاه‌ها باید معلمی پرورش داده شود که فرزندان این مرز و بوم را به سمت خدا، واقعیت و تفکر بکشاند نه به سمت فرهنگ غربی و فساد و فحشا و این مهم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

آیت الله ناصری خطاب به مدیران آموزش و پرورش یزد بیان کرد: سعی کنید در مسیر تعلیم و تربیت، هدف گذاری کنید و همه تلاش خود را به کار بگیرید که به آن هدف دست پیدا کنید و هدف خود را معنویت و رسیدن به کمال انسانی در نظر بگیرید و انسان‌هایی تربیت کنید که نسل‌های آینده ما را نسلی قوی، محکم، نوآور، اندیشه‌مند، عاقل، دارای روحیه معنوی قوی بار بیاورد تا این افراد بتوانند دنیا را متحول کنند.

او ادامه داد: نسل‌های آینده به تربیت انسان‌هایی همچون امام خمینی (ره) نیاز دارند که انسان‌ها را از فساد و فحشایی که دنیا را فرا گرفته است، نجات دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۷:۲۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
با سلام
فکری بحال کارگران کنید این طرح اقدام ملی مسکن کی می خواهد به سر انجام برسد
آخرین اخبار