۷۰ مامای شاغل در بخش درمان، به کرونا مبتلا شدند

سرپرست اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ابتلای ۷۰ مامای کادر درمان استان به ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   زهرا مؤیدی سرپرست اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: همه همکاران درگیر کرونا بهبود یافتند.

او بیان کرد: با ابتلای ماما‌ها به کرونا باعث شد گروه مامایی با کمبود نیرو مواجه و فشار زیادی را متحمل شوند.


بیشتر بخوانید 


مؤیدی با اشاره به روز جهانی ماما در ۱۵ اردیبهشت ماه و تبریک روز ماما به همکاران مامایی دانشگاه گفت : ماما‌ها نه تنها در شرایط عادی جامعه، کوله باری از مسئولیت را به دوش می‌کشند بلکه در شرایط پاندمی کووید ۱۹ دوشادوش سایر مدافعان سلامت، برای سلامت مادر باردار و نوزاد تلاش می‌کنند.

او با اشاره به این که در سال گذشته تعداد ۱۱ هزار و ۸۲۵ زایمان در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان با همت گروه مامایی و گروه زنان انجام شده است، گفت: خوشبختانه تمامی بیمارستان‌ها مجهز به سیستم LDR هستند.

مؤیدی گفت : از شروع پاندمی کرونا تاکنون ۴۵۰ مادر مبتلا و مشکوک به کووید در بیمارستان‌ها بستری و خدمت گرفته اند.

او افزود : آنچه که به جایگاه و نقش ماما‌های توانمند، قداست می‌بخشد کردار نیک و نیت الهی آنان در شرایط خاص خدمتیشان است، چرا که در لحظات تولد یک انسان، لحظه به لحظه از لطف خداوند مدد می‌جویند تا نعمت حیات دنیوی جاری و ساری شود.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.