ایجاد ۴ خانه بهداشت عشایری در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: چهار خانه بهداشت عشایری در مناطق تحت پوشش این دانشگاه به تصویب رسیده که در مرحله اول بزودی ٢خانه بهداشت عشایری راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: از اقدامات منحصر به فرد دولت در حوزه سلامت روستائیان، راه اندازی خانه‌های بهداشت عشایری به منظور ارایه خدمات مطلوب در زمان و مکان مناسب به جمعیت عشایر است.

او افزود: ایجاد خانه بهداشت عشایری طرحی خلاقانه در دولت است و در این واحد‌ها مراقبت‌های بهداشتی اولیه و طرح پزشک خانواده برای جمعیت عشایری کوچ کننده اجرا می‌شود و مراکز خدمات جامع سلامت معین این خانه‌های بهداشت نیز برای دریافت مراقبت‌های بیشتر عشایر، مشخص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزود: ١٠٠ درصد فضا‌های ارایه خدمات به جمعیت روستایی استان در دولت تدبیر و امید در قالب طرح تحول سلامت مورد نوسازی و بهسازی کامل قرار گرفتند.

دانایی بیان کرد: این میزان توجه به بخش سلامت در روستا‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون کم‌نظیر است که مجموع این اقدامات منجر به ارتقای بهداشت و سطح رضایت‌مندی شده است.

او افزود: بر اساس استاندارد‌های نظام شبکه بهداشت و درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چند روستا تحت پوشش یک مرکز خدمات جامع سلامت می‌باشند.

دانایی گفت: در مراکز جامع خدمات سلامت در روستا‌های استان سمنان، خدماتی مانند خدمات آزمایشگاهی، داروخانه، تزریقات و کلیه مراقبت‌های بهداشتی و فعالیت‌های نظارتی ارائه می‌شود.

او افزود: در روستا‌هایی که جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار دارند ارایه خدمات بهداشتی به اهالی روستا به صورت سیار ارائه می‌شود به این صورت که کادر بهداشتی و درمانی مانند ماما و پزشک در روستا برای ارائه خدمات درمانی به صورت دوره‌ای حاضر می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: شهرستان‌های سمنان، دامغان، مهدیشهر، سرخه، گرمسار و آرادان تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی این دانشگاه هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.