مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان:

۵۰۲ میلیارد ریال وام بلاعوض برای احداث مسکن محرومان اصفهان پرداخت شد

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان گفت: ۵٠٢ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض برای احداث خانه های طرح مسکن محرومان به افراد واجد شرایط در سطح روستاهای استان اصفهان پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، غلامحسین خانی مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان گفت: از مجموع ۹۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض، تاکنون بیش از ۵۶ درصد آن با توجه به پیشرفت فیزیکی این واحد‌ها پرداخت شده است.

او ادامه داد: برای احداث سه هزار واحد مسکونی محرومان در استان ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته که ۹۰۰ میلیارد ریال آن بلاعوض است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان اظهار کرد: برای ساخت هر واحد ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۵ درصد و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض از سوی بنیاد مسکن با همکاری بانک‌های عامل در نظر گرفته شده است.

او اضافه کرد: تاکنون سه هزار متقاضی مسکن محرومان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

به گفته خانی، در زمینه احداث مسکن محرومان، تاکنون ۲ هزار و ۹۴۹ عملیات پِی کَنی، ۲ هزار و ۹۲۰ اجرای فونداسیون، ۲ هزار و ۱۰۷ عملیات اسکلت بندی، یک هزار و ۹۴۱ اجرای سقف و یک هزار و ۱۲۳ عملیات اجرای گچ و خاک انجام شده است.

او تاکید کرد: سهمیه استان اصفهان در ساخت مسکن محرومان سه هزار واحد است که تاکنون برای سه هزار و ۵۸۱ واحد تشکیل پرونده شده و بانک با سه هزار واحد قرارداد امضا کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان افزود: تامین مسکن محرومان و اقشار کم درآمد اعم از روستایی و شهری از طریق احداث مسکن با مشارکت مردم و خیرین یا اخذ تسهیلات بانکی، از اهداف مهم ماست.

تفاهمنامه‌ای برای تامین مسکن خانواده‌های نیازمند و بدون سرپناه مناسب در روستا‌ها و شهر‌های اصفهان، برای ساخت سه هزار واحد مسکونی با متوسط مساحت ۶۰ متر مربع، بین سازمان برنامه و بودجه کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری اصفهان منعقد شده است.

خانوار‌های کم درآمد و آسیب پذیر ساکن مناطق روستایی و شهر‌های دارای ظرفیت استقرار دائم جمعیت از جمله خانوار‌های دارای واحد مسکونی غیرمقاوم و در معرض خطر و خانوار‌های محروم بدون مسکن جامعه، در زمره مشمولان این طرح محسوب می‌شوند.

استان پنج میلیون نفری اصفهان دارای ۱۰۸شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان بیش از ۲۰ خانوار دارند.


منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.