مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خبر داد؛

امتحان حضوری ۳۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز استان همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: امسال ۳۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت حضوری در امتحانات نهایی خرداد شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد پورداود, مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد:در امتحانات نهایی پایه دوازدهم نزدیک به ۱۴ هزار دانش آموز و در پایه تحصیلی نهم نیز ۲۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز برای حضور در امتحانات آماده می‌شوند.

او ادامه داد: امسال با توجه به شرایط ویژه و مصوبه ستاد ملی کرونا، امکان برگزاری حضوری امتحانات برای همه دانش آموزان فراهم نیست و فقط دانش آموزان پایه‌های تحصیلی نهم و دوازدهم به صورت حضوری در امتحانات نهایی خرداد شرکت می‌کنند.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان  افزود: ۱۳۰ حوزه امتحانی، به منظور برگزاری حضوری امتحانات نهایی دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم، در سطح استان همدان آماده شده است.

پورداود گفت:به منظور اجرای مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش، امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی، به صورت حضوری برگزار می‌شود.

او بیان کرد: با توجه به صدور مجوز برگزاری حضوری امتحانات پایه دوازدهم و پایه نهم توسط ستاد ملی مقابله با کرونا، تلاش شده با بسیج همه امکانات و استفاده از ظرفیت‌های موجود، امتحانات را برگزار کنیم.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد: در حوزه‌های امتحانی علاوه بر رعایت فاصله ۲ متری صندلی ها، به صورت مستمر و روزانه ضد عفونی و گندزدایی انجام خواهد شد و مقدمات لازم برای تهویه مناسب فضا‌ها پیش بینی شده است.

پورداود اظهار داشت: برای دانش آموزان دارای بیماری‌های خاص و دارای علائم مشکوک به کرونا، در حوزه‌ها اتاق ایزوله ویژه در نظر گرفته شده است.

او یادآوری کرد: امتحانات سایر پایه‌های تحصیلی به صورت غیر حضوری و از طریق شبکه شاد برگزار می‌شود.

در سال تحصیلی جاری با توجه به شرایط بیماری کرونا، بیش از ۲۹۶ هزار دانش آموز به صورت غیر حضوری در مدارس استان همدان تحصیل می‌کنند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.