نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان شورا‌های روستا‌یی به داوطلبان اعلام شد

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ها در هیات نظارت بخش‌ها امروز به داوطلبان اعلام شد.


خسرو دهقانی دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عنوان کرد: دو هزار و ۹۶۰ نفر برای حضور در ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌های استان داوطلب شده‌اند که صلاحیت آن‌ها در هیات نظارت بخش‌ها بررسی شده است و امروز نتیجه‌اش به داوطلبان اعلام شد.

او ادامه داد: کسانی که صلاحیتشان در این مرحله رد شده است می‌توانند از فردا به مدت چهار روز شکایت خود را به هیات نظارت انتخابات شهرستان خود اعلام کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر درباره انتخابات شورا‌های شهر نیز بیان کرد: از میان هزار و ۶۶ داوطلب شرکت در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌های استان پس از بررسی صورت گرفته در هیات اجرایی، و هیات نظارت شهرستان و استان، صلاحیت ۹۲۵ نفر تایید شد.

دهقانی افزود: داوطلبانی که شکایتشان را درباره تایید نشدن صلاحیت به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ارائه کرده‌اند نتیجه شکایت خود را از هشتم تا پانزدهم خرداد دریافت خواهند کرد.


بیشتر بخوانید


او اعلام کرد: اسامی قطعی نامزد‌های انتخابات شورا‌های شهر روستا و تیره‌های عشایری ۱۷ تا ۱۹ خرداد اعلام رسمی خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر زمان تبلیغات نامزد‌ها را ۲۰ تا ۲۶ خرداد عنوان کرد و گفت: پس از اعلام نامزد‌های انتخابات، آنان می‌توانند تبلیغات خود را شروع کنند که با توجه به شرایط کرونایی تبلیغات تجمعی ممنوع است و نامزد‌ها باید از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنند.

دهقانی ادامه داد: البته سایر انواع تبلیغات طبق آنچه که در قانون آمده مانند نصب عکس و پوستر در محل‌های تعیین شده، مجاز است.

او افزود: انتخابات شورای اسلامی شهر در شهر بوشهر به صورت تمام الکترونیک خواهد بود. ۱۶ شهر و مرکز استان و هشت کلان‌شهر در کشور این انتخابات را به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهند کرد.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: در دیگر نقاط استان هم فرایند‌های انتخابات به جز صدور تعرفه رای و شمارش آرا الکترونیک است و همه شعب به دستگاه‌های احراز هویت مجهز خواهند شد.

داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری در استان بوشهر برای تشکیل ۳۹۹ شورای روستا با هزار و ۲۸۹ کرسی و ۱۵ تیره عشایری با ۴۵ کرسی با هم رقابت می‌‌کنند.

داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهرها نیز در ۴۰ شهر و برای رسیدن به ۲۱۰ کرسی شامل ۳۶ شورا با پنج کرسی، سه شورا با هفت کرسی و مرکز استان با ۹ کرسی رقابت می‌کنند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.