در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان‌ مطرح شد؛

افزایش ۷ برابری قیمت چوب علت اصلی قاچاق/ رشد ۳۵ درصدی کشفیات قاچاق چوب

یک مقام مسئول گفت: ممنوعیت بهره برداری از جنگل‌های هیرکانی، محدودیت واردات و افزایش ۷ برابری قیمت چوب منجر به قاچاق چوب شده است.

علی عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت قاچاق چوب اظهار کرد: با توجه به ممنوعیت بهره برداری از جنگل‌های هیرکانی، محدودیت واردات و نیاز روز افزون صنایع چوب به عنوان مواد اولیه، قیمت ۶ تا ۷ برابر رشد داشته است.

او افزود: افزایش چندبرابری قیمت چوب برای تعدادی از افراد که در عرصه جنگل‌ها فعالیت می‌کنند، انگیزه ایجاد کرده و همین موضوع قاچاق را تشدید کرده است.


بیشتر بخوانید


عباس نژاد با بیان اینکه کشفیات و واگذاری قاچاق چوب نسبت به سال ۹۸، ۳۵ درصد رشد داشته است، گفت: در سال گذشته با بحث تنظیم دستورالعمل افزایش ضریب حفاظتی و برخورد شدیدتر با قاچاقچیان چوب توانستیم درصدی از موضوع قاچاق را کنترل کنیم چرا که کشفیات واگذاری نسبت به سال ۹۸، ۳۵ درصد رشد داشته است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها با اشاره به اینکه جنگل‌های هیرکانی یکی از موقعیت‌های بحث قاچاق چوب است، بیان کرد: امسال در بحث قراردادهای حفاظتی با توجه به آنکه نیروهای شرکتی نمی‌توانند مسلح باشند، تفاهم نامه‌ای با بسیج سازندگی برای کمک به حفظ جنگل‌ها داشتیم.

عباس نژاد در پایان تصریح کرد: همچنین تفاهم نامه‌ای با بسیج سازندگی در ارتباط با موضوع کنترل نیروهای حفاظتی شرکتی و همچنین در موضوع کنترل محل‌های دپو چوب، کارخانه و کارگاه‌هایی که از چوب جنگلی استفاده می‌کنند، داریم که در نهایت امسال با این اقدام در مبارزه با قاچاقچیان بهتر عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مارال
۱۷:۱۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
چی بگم
آخرین اخبار