راه اندازی ۶ هکتار باغ گردو برای اولین بار در چناران

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی چناران گفت: ۶ هکتار باغ گردو رقم چندلر برای اولین بار در چناران راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رزیتا بهاری مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی چناران با بیان اینکه ۶ هکتار باغ گردو رقم چندلر برای اولین بار در چناران راه اندازی شد، گفت: یکی از ویژگی‌های بسیار خوب رقم چندلر، گلدهی این رقم در اردیبهشت ماه است که این موضوع باعث می‌شود تا سرمازدگی در این رقم اتفاق نیفتد.

او افزود: عملکرد این رقم سه برابر باغات قدیم و سنتی است. زودباردهی و مقاومت به آفات و امراض از مزایای کشت این رقم می‌باشد. ارقام گردو چندلر از کیفیت بالای مغز گردو برخوردار است.


بیشتر بخوانید


مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی چناران ادامه داد: قبلا سرشاخه کاری این رقم روی باغات قدیمی انجام شده است، ولی کشت نهال جدید برای اولین بار در باغ ۶ هکتاری آقایان پرهیز، حسین زاده، قربانی، نصرتی انجام شد.

بهاری بیان کرد: دیرگل بودن و مقاومت بسیار بالا به سرما، پایه کوتاه بودن، مقاومت بسیار بالا به بیماری ها، باردهی جانبی از ویژگی‌های بارز این رقم است لذا باغداران گرامی اگر قصدخرید نهال گردو چندلر را دارید حتما باید به فاصله بین آن‌ها در یک باغ و ارتفاع از سطح دریا اهمیت دهید تا رشد کافی برای هر نهال گردو فراهم شود.

او تصریح کرد: فاصله کاشت گردو چندلر ۷*۵ بوده که به ازای هر هکتار ۲۰۰ اصله نهال گردو می‌باشد. در باغات مادری بالغ از هر درخت ۲۰ کیلو گردوی خشک برداشت می‌شود و همچنین باغات مادری بالغ متوسط برداشت بین ۳۰ الی ۳۵ کیلو است.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار