پورشیب از دید وزارت ورزش و جوانان المپیکی است

کاپیتان تیم ملی کاراته همچنان از سوی وزارت ورزش و جوانان به عنوان ورزشکار المپیکی شناخته می‌شود.

به گزارش  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سجاد گنج زاده و ذبیح الله پورشیب، بازیکنان تیم ملی کاراته کشورمان بیش از یک سال در حال رقابت با هم برای کسب سهمیه المپیک توکیو بودند تا با ادغام وزن مثبت و منفی ۸۴ کیلوگرم در المپیک توکیو هر کدام امتیاز بالاتر بگیرند، راهی المپیک شوند.

به همین منظور گنج زاده با بالا رفتن امتیازات آکتاش رقیب ترکیه ای پورشیب در وزن منفی  ۸۴ کیلوگرم، توانست همچنان در صدر جدول ۸۴ کیلوگرم جا خوش کند و با بالا بودن امتیازاتش نسبت به پورشیب راهی المپیک توکیو شود.

تقاضای جامعه کاراته از وزارت ورزش و جوانان نگاه برابر به پورشیب و گنج زاده بود که به واسطه قوانین عجیب و غریب فدراسیون جهانی کاراته با این اتفاق مواجه شده اند.

به همین منظور مهدی علی نژاد، معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد نحوه  پرداخت پاداش به سجاد گنج زاده و ذبیح الله پورشیب، ملی پوشان کاراته که در نهایت با وجود کسب سهمیه توسط پورشیب، گنج زاده به سبب امتیازات بالاتر راهی المپیک می شود، بیان کرد:  سهمیه المپیک قواعد خاصی دارد و یک نفر سهمیه می‌گیرد. کسانی پاداش می‌گیرند که سهمیه بگیرند. اعلام اسامی سهمیه کاراته خیلی زمان برد و هر ۲ شانس داشتند. حقوق آن‌ها به مدت یک سال و ۳ ماه داده شده است و در مورد ۳ ماه دیگر هم تصمیم می‌گیریم.


برچسب ها: کاراته ، المپیک ، پورشیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار