برگزاری مراسم "کتاب سال" در کرمانشاه

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری مراسم "کتاب سال" طی امسال در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مظفر تیموری معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : مراسم "کتاب سال" طی سال‌های ۹۳ و ۹۴ در استان کرمانشاه برگزار شد، اما از سال ۹۴ تاکنون برگزار نشده که با پیگیری‌های صورت گرفته این مراسم امسال در استان برگزار خواهد شد.

او با اشاره به مطرح شدن تمامی کتب چاپ شده در استان از سال ۹۴ تاکنون در این مراسم، گفت : نویسندگان و ناشران از امروز تا ۳۰ مرداد مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند تا این کتاب‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و کتاب سال معرفی شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه سپس با اشاره به اجرای طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰، افزود: ثبت نام این طرح از چهارم خرداد شروع شده و تا یازدهم این ماه ادامه دارد و اجرای طرح هم از ۱۷ خرداد شروع و تا ۲۴ همین ماه ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: در این طرح کتاب‌ها با ۲۰ درصد تخفیف با سقف خرید مجاز برای هر خریدار ۲۰۰ هزار تومان با ارائه کارت ملی عرضه خواهد شد، در این طرح به هر نفر ۴۰ هزار تومان تخفیف داده خواهد شد.

مظفری افزود: از ۷۹ کتابفروشی فعال استان ۱۴ کتابفروشی عضو طرح بهارانه کتاب هستند.

او با اشاره به حمایت از کتابفروشی‌های استان در طرح فصلی کتاب در استان، گفت: پارسال ۳۰۵ میلیون تومان کتاب در طرح‌های بهارانه، تابستانه و ... در استان عرضه شد.

او سپس اشاره‌ای هم به وضعیت چاپخانه‌های استان داشت و با بیان اینکه استان کرمانشاه ۱۱۲ چاپخانه دارد، گفت: از این تعداد ۹۸ چاپخانه فعال است و هشت چاپخانه در حوزه چاپ کتاب فعالیت دارند.

تیموری با بیان اینکه استان کرمانشاه ۷۷ ناشر دارد، گفت: تقریبا ۳۳ ناشر غیرفعال هم در استان داریم که باید تلاش کنیم این ناشران در امسال فعال شوند.

او تعداد کتاب‌های منتشر شده طی پارسال در استان را ۲۱۲ عنوان کتاب با تیراژ ۱۸۷ هزار و ۹۰۰ جلد عنوان کرد و افزود: پارسال از آن در استان کرمانشاه ۲۵۰ عنوان کتاب با تیراژ ۱۷۳ هزار و ۸۵۰ جلد چاپ شده بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار