۱۱ هزار و ۷۲۶ هکتار از مزارع کشاورزی روانسر بیمه شده است

رئیس بانک کشاورزی شعبه شهرستان روانسر با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۱۱ هزار و ۷۲۶ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان بیمه شده است، گفت : ۲ هزار و ۸۵ بیمه‌گذار در این شهرستان هفت محصول زراعی خود را بیمه کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حمید محمدی رئیس بانک کشاورزی شعبه شهرستان روانسر گفت : ۸۶۳ هکتار گندم دیم و ۳۲۸ هکتار گندم آبی، ۲۸۰ هکتار جو دیم و ۳۲ هکتار جو آبی در این شهرستان بیمه شده است.

او گفت : ۵۶۹ هکتار نخود دیم بهاره و پاییزه و ۱۴ هکتار کلزا آبی از دیگر محصولاتی است که در روانسر بیمه شده است.

محمدی با بیان اینکه ۲ تیم از کارشناسان این بانک، مزارع منطقه را پایش و خسارت‌ها را برآورده کرده اند، افزود: مستندات خسارت‌ها نیز تکمیل شده و مورد تایید کمیته فنی استان قرار گرفته است.

ممنوعیت افزایش غیرمتعارف اجاره بهای مسکن

فرماندار قصرشیرین هرگونه افزایش غیرمتعارف اجاره بهای مسکن در این شهرستان را ممنوع اعلام کرد و گفت: با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

مرادعلی تاتار افزود: در خصوص اجاره بهای منازل با حضور دادستانی تعیین قیمت‌ها انجام شد و یک تیم کارشناسی به منظور جلوگیری از نرخ‌ها و اجاره بهای غیر متعارف منازل تشکیل شده است.

او از تشدید نظارت‌ها بر فعالیت مشاوران املاک خبر داد و گفت: با متخلفان نیز برخورد قانونی می‌شود.

او با اعلام اینکه ثبات قیمت‌ها با نظارت و کنترل دستگاه‌های مختلف نظارتی و اجرایی بر بازار این شهرستان حاکم است، گفت: کنترل‌ها نیز بر بازار این شهرستان بیشتر و جدی‌تر در دستور کار است.

تاتار افزود: در راستای حمایت از مردم نیز از ابتدای سال توزیع اقلام و کالا‌ها اساسی در شهرستان انجام شده و در این خصوص تاکنون ۴۵ تن برنج، سه تن سیب، ۳۵تن پرتقال، ۲۵ تن برنج، ۱۷ تن روغن خوراکی، ۲ و نیم تن گوشت قرمز، چهار تن مرغ و ۱۰ تن شکر با قیمت تعادلی و زیر قیمت بازار توزیع شده است.

کمبود کالای اساسی در قصرشیرین نداریم

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال با توجه به توزیع کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم کمبودی از نظر تامین این کالا‌ها نداشته ایم هرچند با افزایش قیمت‌ها در سراسر کشور مواجه بوده ایم.

تاتار گفت: با اجرای ۱۲ مورد گشت‌های نظارتی و بازرسی از سوی ماموران و بازرسان اداره صنعت، معدن، تجارت و اتاق اصناف و ۵۴۲ مورد بازرسی از ابتدای امسال تاکنون، واحد‌های صنفی متخلف این شهرستان با ۱۸مورد تشکیل پرونده، ۲۰ میلیون ریال جریمه شدند.

او افزود: مهمترین تخلفات واحد‌های صنفی متخلف، عرضه خارج از شبکه، درج نکردن قیمت بر روی کالا‌ها و گران فروشی است.

او خواستار همکاری بیشتر مردم برای ارسال گزارش تخلف واحد‌های صنفی برای برخورد قاطع با اخلال گران بازار و تخلفات احتمالی سودجویان شد و گفت: در برخورد با اخلال کنندگان اقتصادی و برهم زنندگان بازار هیچ اغماضی نخواهد شد.

توسعه شهرک صنعتی گیلانغربن با ایجاد فاز دوم

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری گیلانغرب از توسعه شهرک صنعتی این شهرستان با ایجاد فاز دوم خبر داد و گفت: اجرای این طرح در دستور کار قرار دارد و بزودی عملیاتی می‌شود.

حمیدرضا بابایی افزود: شهرک جدید بانام پایلوت فناوری صنعتی و با هدف تهیه مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه ایجاد می‌شود.

او افزود: این شهرک جدید در سطح ۵۰ هکتار و در مجاورت شهرک صنعتی فعلی شهرستان گیلانغرب و ظرف مدت زمانی ۲ سال احداث خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گیلانغرب گفت: این اقدام در راستای ایجاد اشتغال و تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی که درحال حاضر مواد اولیه مورد نیاز آن‌ها از طریق استان‌های دیگر تامین می‌شود اجرا می‌گردد و کلیه هزینه‌های شهرک سازی نیز توسط شرکت شهرک‌های صنعتی پرداخت می‌شود.

بابایی گفت: شهرک صنعتی گیلانغرب در سال ۷۲ ایجاد شده و از ۴۲ واحد دارای پروانه بهره برداری در این شهرک تعداد ۳۵ واحد با وجود مشکلات اقتصادی همچنان فعال و به کار تولید ادامه می‌دهند.

واکسیناسیون ۴ هزار و ۵۸۷ نفر از شهروندان هرسین

فرماندار هرسین از واکسیناسیون ۴ هزار و ۵۸۷ نفر از شهروندان این شهرستان خبر داد و گفت: ۲۰۰ نفر از کادر درمان و مدافعان سلامت در پنج مرکز عملیات تزریق واکسن را انجام می‌دهند.

عبادالله کنجوریان ادامه داد: ۲۰۰ نفر از کادر درمان و مدافعان سلامت در پنج مرکز عملیات تزریق واکسن را انجام می‌دهند و به منظور ارائه خدمات هر چه بهتر به شهروندان، برای هر مرکز ۱۰ ایستگاه تزریق واکسن پیش‌بینی شده است.

فرماندار هرسین مهمترین آسیب در بحث عمل به دستورالعمل ها و شیوه نامه‌های بهداشتی را عادی‌انگاری عنوان کرد و در ادامه به تشریح تصمیمات اتخاذ شده در راستای اجرای دستورالعمل های بهداشتی در روز انتخابات و ایام مربوط به فعالیت‌های تبلیغی کاندیدا‌ها پرداخت و گفت: در روز انتخابات نمایندگان فرماندار مسئول اجرای دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا در شعب اخذ رای هستند.

کنجوریان ادامه داد: طی پیام‌های گوناگون و جلسه‌ی برگزار شده با کاندیدا‌های شورا‌های اسلامی شهر موضوع چگونگی انجام تبلیغات در ایام کرونا به آن‌ها گوشزد شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار