رضایی: دولت‌های قبلی می‌ترسیدند یارانه پرداخت کنند / به خاطر مشکلات فعلی شرمنده مردم هستم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه بدون تعارف آخرین برنامه‌های خود برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری را تبیین کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه بدون تعارف شبکه اول سیما اظهار کرد: سنگینی کار ریاست جمهوری را احساس می‌کنم و ۸ سال آینده جز سخت‌ترین دوران برای ایران مخصوصا در زمینه اقتصاد است.

رضایی گفت: اینکه سایرین نتوانسته اند مشکلات را حل کنند به دلیل بی برنامه بودن آنهاست. چون مدیران برنامه سنجاق شده داشتند و برنامه سنجاق شده کارایی ندارد شاهد این وضعیت هستیم.

به خاطر مشکلات فعلی شرمنده مردم هستم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: من شرمنده مردم به خاطر مشکلات فعلی هستم. اما از مشکلات خبر دارم. به ۲۵ استان کشور سفر کردم، نان‌های قرضی و کول بری را دیدم و از خودم خجالت کشیدم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که از قیمت‌ها خبر دارید گفت: کدام قیمت‌ها قیمت دیروز یا امروز؟ بی ثباتی و هرج و مرج در قیمت‌ها حکمفرماست.

وی درباره اینکه مردم چگونه باید به وعده‌های نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری اعتماد کنند، گفت: من اگر جای مردم بودم به برنامه و کارنامه اعتماد می‌کردم نه وعده ها. اما به مردم حق می‌دهم که انتخاب سختی داشته باشند، تاکید می‌کنم که بدون تحقیق اعتماد نکنند.

رضایی اظهار کرد: مردم به وعده‌های من اعتماد کنند برنامه من مشخص است و ایران را فدای خودم و دوستانم نخواهم کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه قبول دارم که اعتماد کردن مردم در شرایط فعلی به نامزد‌ها سخت است خاطر نشان کرد: اما من اقتصاد دان هستم و اگر دولت به برنامه‌های ما و سیاست گذاری‌های ما عمل می‌کرد هم اکنون این شرایط حاکم نبود.

تاثیر تحریم بر گرانی ۳۰ تا ۴۰ درصد است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره میزان تاثیر گذاری تحریم‌ها بر افزایش قیمت‌ها گفت: تحریم‌ها ۳۰ تا ۴۰ درصد موثر است، ولی اگر توان داخلی را تقویت کنیم می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم.

رضایی ادامه داد: با نیروی انسانی و آوردن جوانان و خلاقیت آن‌ها می‌توانیم مشکلات را حل کنیم. همان طور که موشک نقطه زن و خودروی ملی ساختیم.

وی گفت: اگر در انتخابات موفق نشوم باز هم مثل همیشه تمکین می‌کنم. اما اگر دولت‌های قبل تکرار شوند وضعیت خیلی بد خواهد شد. تکرار دولت‌های گذشته سم مهلک برای ایران است.

دولت‌های قبلی می‌ترسیدند یارانه پرداخت کنند

رضایی درباره پرداخت یارانه به مردم بیان کرد: دولت‌های قبلی نمی‌دانستند و می‌ترسیدند که یارانه پرداخت کنند. اما من به عنوان یک اقتصاد دان و استاد دانشگاه، معتقدم صد در صد می‌توان ماهانه ۴۵۰ هزار تومان به مردم یارانه پرداخت کرد و این موضوع کاملا عملیاتی است. آن‌هایی که تاکنون از پس اداره کشور برنیامده اند، سابقه و  تخصص این کار نداشتند.

همه فرزندان من در ایران هستند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: من دو پسر داشتم که یکی از آن‌ها فوت کرده و دیگری دکترا دارد و کارمند مجمع تشخیص مصلحت نظام است و ۳ دختر دارم که دو دخترم خانه دار و دیگری در بانک مشغول به فعالیت است.

رضایی ادامه داد: صادقانه می‌گویم که من فرزند سختی‌ها هستم، وقتی دانش آموز بودم تابستان‌ها کار می‌کردم. مدیریتی که می‌تواند وفاق ایجاد کند در کشور ما وجود ندارد و من در زندگی و تجربه ام مرد وفاق ساز در تصمیمات مختلف بوده ام. وقتی در سپاه بودم هم وفاق ایجاد کردم.

دبیر مجمع تشخیص مصلت نظام در پایان تاکید کرد: اگر مردم به من رای بدهند آرامش را از بعد تصمیم سازی و تصمیم گیری به وجود می‌آورم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
اگه راست می‌گی شرمنده‌ای بزن کنارکه بعداً شرمنده‌ترنشی،فقط یه آدم کارکشته می‌تونه باکله گنده‌ها دربیفته،اون هم کسی نیست جز رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
مرد جبهه ها،از فرماندهان نترس جنگ ،امیدوارم دکتر رضایی مانند دوران جنگ بتواند مشکلات اقتصادی مملکت رو هم حل بکند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
یا خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
بابا برنامه (خوب ) در گفتار چه فایده؟؟؟
خدا کند کسی بیآید که در رفتار راست و پایدار باشد که اگر بخواهد خواهد هم توانست انشا . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
بابا کجا میترسین پول پرداخت کنن!!!
لطفا ی کم حقیقت بین و واقع بینانه بگین؟
کمچه دولت به ته دیگ خورده.
کدوم پول!!!
Czechia
reza
۰۸:۴۱ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
جناب محسن رضائی : تمام شئون کشوری و لشگری و خدماتی در کشور فقط و فقط دیدن مسائل از سوراخ اقتصاد نیست بلکه امورات دیگری نیز لازم است که آنها خود زمینه و بستری برای پویائی اقتصائند بنابراین تمام مشکلات کشوری و لشگری فقط و فقط حل مشکل اقتصاد نیست باید تمام شئون را با هم و در کنار هم در نظر گرفت..............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
حرف حساب، دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
ما در میدان به همه خواسته هایمان رسیدیم پس به مرد میدان آقا محسن رضایی رای می دهیم شما هم به آقا محسن رای دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
چرا ملت فقط بحث یارانه 450 تومنی رو که میشنون بهشون بر میخوره، فکر میکنن همه چیز گرون تر میشه! الان خیلی از کشور های عربی دارن یارانه میدن ولی رو حساب کتابه کارشون؛این آقا هم میگه نیاز به بررسی و مشورت با مجلس داره؛ در ضمن در تمام زمینه ها برنامه دارن.
الان نظرات رو خوندم همه گیر دادن بهش که تو هم باعث این وضعیت هستی، حالا همین افراد تا احمدی نژاد کاندید میشد بدون در نظر گرفتن اینکه آیا برنامه داره یا نه بهش رای میدادن، مشکل از خودمونه اونجا که باید مو رو از ماست بیرون بکشیم کاری نمیکنیم اینجا هم که باید با عدالت و بدون تعصب انتخاب کرد همه میگن رئیسی؛ شاید آقای رئیسی خوب کار کردن ولی شاید این آقا بهتر کار کنن.
بهش فرصت بدین
یا حق
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۵۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
خیلی از کشورها با مطالعات کار انجام میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
برو بابا. میخوای با قاقالی لی گول بزنی مردم رو؟ همه مشکلات مردم از جایی شروع شد که ۴۵ تومن یارانه گرفتن. شما میخوای ده برابرش کنی تا مشکلات هزار برابر بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
کروبی هم میخواست یارانه رو زیاد کنه این دیگه جواب نمیده برا رای گرفتن آقای رضایی همه بدبختی های ما از این یارانه ها شروع شد بجا یارانه دادن باید اشتغال ایجاد کرد نه بیکاری
یارانه ۴۵۰ تومنی میدونی یعنی چی یعنی بدبختی محض و بجای تخریب دیگران بهتره اگر ایده ای داشتی به رئیس جمهور های قبل کمک میکردی نه اینکه مثل احمدی نژاد با تخریب و وعده وعیدبخواهی رای بیاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
هم درست و هم . .
خدا رحمی کند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
زمان کروبی یارانه نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
ما که میدونیم هیچوقت به آرزومون نمیرسیم(تامین نیازهای اولیه زندگی) لااقل بزاریم آقا محسن به آرزوش برسه و بعد از 4 دوره رئیس جمهور بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
مثل اینکه کسی بیمار شده و هی بهش مُسکن بدهند. فعلأ دل مردم رو با این مسکن های لاعلاج سرگرم کنند تا مشکلات از یک طرف بزنه بیرون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
دکترا با سهمیه . خیلی جالبه فرزندش هم استخدامه
Canada
ناشناس
۰۵:۴۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
آیا میدانید با قطع کردن یارانه دولت چقدر میتونه کارخانه برای تولیدات ملی و اشتغالزایی راه بندازه؟ ۴۰هزار تومن کسی رو غنی و یا فقیر نکزده
Iran (Islamic Republic of)
مصیب
۰۴:۰۷ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
یارانه 450هزار تومنی از راه افزایش قیمت سوخت یعنی باز هم دور باطل گرانی.
همون مردمی که ماشین ندارند هم باید برای جابه جایی سوار ماشین بشوند و کرایه ده برابری پرداخت کنند. این چه منطقی هست که دارین؟ که اونایی که ماشین ندارن فرقی بحالشون نداره سوخت گران بشه کاملا اشتباهه. نمونش اعتراض مردم از افزایش قیمت بنزین تو دولت روحانی رو دیدیم و مجبور به پرداخت معیشتی شدند تا ساکت بشن ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
از خدا بترس و بخاطر قدرت دیگری را تخریب نکن نه تنها ریاست جمهوری ماندگاری نداره بلکه کلهم علیه فان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
دکتر تا کمی نرمش قهرمانانه نکنیم همین اشست و همین ماجرا شما چطور شرمنده نباشی در پست اجرایی بودی دخالت میکردی حداقل مشکلات تورم وگرانی مردم را لمس کردید وهیچی نگفتید خودتان میدانید بااین حرفا مردم به کسی رای نمیدهند. مگر اینکه برنامه شما شفاف باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
سلام آقای دکتر رضائی. من کسی هستم که چهار مرتبه به جبهه حق علیه اعزام شد م ولی نه جانباز ونه اسیر نشدم گناه من چیه که از تمام اقداماتی که به عزیزان جانباز و آزاده گان می دهند محروم هستم..ممنون میشم اگر دراین زمینه نطرتان را اعلام نماید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
شما احتمالا زره پوش دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
تبديل وضعيت نيروهاي شركتي و ناعدالتي اداري در چند نوع قراردي نيرو ها تبديل به يك قراردارد برنامه اي داريد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
نابغه اقتصاد از سوم شدن ریال بعد از دلار و یورو در منطقه صحبت مبکنه! غافل از اینکه واحدهای پول قویتر از دلار و یورو داریم!! رضایی جک نگو
Canada
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
یارانه یعنی گداپروری
چرا کار ایجاد نکنید که باعث شادابی کشور شود
چرا ملت را از مصرف کننده به تولید کننده سوق ندهید
یارانه یعنی شعار گول زن برای کم سوادان و بیسوادان است و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
امشب توی گفتگوی ویژه خبری آبرو خودشو برد
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
آقا نوبتی هم که باشه ؛ نوبت آقا محسنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
ما که نشستیم پا برنامه هاش
واقعا خیلی خوب بودن، این آقا سابقه خوبی داره و باید گفت نقطه سیاهی در کارنامه نداره؛ اگه آقای رئیسی هم.بمونن قوه قضاییه عالی میشه، محسن رضایی سه تا ویژگی داره، سیاستمدار ، اقتصادان،دفاعی امنیتی، آقای همتی چه طکر روش شده کاندید شده موندم!!!
بنظر ما که انتخاب خوب محسن رضایی
انشاالله هرکس میشه حال مردم خوب بشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
بله اصرار بر عملیات لو رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
اولا بعید میدونم بشه به هر نفر ۴۵۰ هزار تومن یارانه پرداخت کرد دوما اگه این مبلغ هم پرداخت بشه بازم کفاف اجناس رو نمیده، یه خانواده ۳ نفری نهایتاً ماهیانه یک میلیون سیصد میگیرن که شاید بشه به یکی از صدها زخم زندگی زد هرچند گفتم بعیده بشه چنین یارانه‌ای داد؛ آقای رضایی ظاهراً اطلاعی از درآمد و مخارج و بودجه و کسری دولت ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
آقای رضایی عزت ملت را با وعده خفت بار یارانه بیش از این لگد مال نکنید. شما برای ملت اشتغال عزتمند تولید پایدار اقتصاد پویا راه اندازی کنید ملت هیچگونه نیازی به یارانه گرفتن ندارند.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
احمد
۰۷:۵۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
همه اونایی که میگن یارانه گدا پروریه دارن یارانه میگیرن و حاضر نشدن به نفع فقرا انصراف بدن سر و صدا نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
به نظرم من اگر یارانه هم 10 برابر بشه بازم مشکلات حل شدنی نیست و باید مشکل اساسی حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
آقای رضایی می خواهند خانه داری را یک شغل اعلام و برای خانم های خانه دار حقوق ماهیانه پرداخت کنند. برای اینکه خانه داری تبدیل به یک شغل تخصصی شود، باید رشته های تخصصی متناسب با این شغل در دانشگاهها ایجاد شوند. رشته هایی مثل: مهندسی خانه داری، تکنسین اتاق پذیرایی، تکنولوژی خانه تکانی، فوق تخصص بچه داری و شوهر داری، و غیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
مزه نریز. هرچند طرحش طرح خوبی نیست اما خانه داری بسیار شرافتمندانه و سخته. هر مردی که به خانه دار بودن زنش افتخار نکنه بی غیرته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
بعد مدرکش رو چکارش کنند؟
به کجا وکی ارائه بدن؟
داشتن ونداشتن این مدرک چه معجزه وفایده ای داره؟
مادرها ومادر بزرگهای ما نه دنبال این اقدامات فانازی والکی بودند و نه حرفی زدند ولی فرزندان موفق و عزتمند وعزت آفرین تحویل جامعه دادند. هیچ ادعایی هم نداشتند و تنها دلخوشی آنها دیدن موفقیت فرزندانشان بود و دعاگو بودن فرزندان و تزریق و نشر صبر و محبت و دوستی و یکرنگی به خانواده ها
با تحویل فرزندان برومند و توانمند حضورشان در جامعه پررنگ بود و همه جا احترام خاص داشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
فک کردی آقای رئیسی را که واقعا کار ها ی جهای کرده را تخریب کنی رای میآری مردم خودشان میفهمند به چه کسی رای بدن اون کارت به ضررت تمام میشه تخریب نکنید آخرش که چه به هر قیمتی رئیس جمهور شدن عاقب خوشی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۵۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
با سلام به اقای رضائی نگفتی یارانه نفری 450 تومان یا خانواده 450. تومان میدی ؟ توضیح بده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
نه اقا شرمنده دشمنه حالا فهمیدی که مردم زجرمیکشند بعداز42سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
رای ما دکتر محسن رضایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
امیدوارم هرکسی رئیس جمهور ایران عزیزمان میشه به فکر طبقه ضعیف و مستمند و فقیر و دهک پایین باشند
کارگر به امنیت شغلی،حداقل معیشت نیاز داره و جز این چیزی نمیخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
شرمنده بودن و گریه کردن فایده ایی نداره،هرکی به اندازه خودش در فلاکت مردم مقصره
Iran (Islamic Republic of)
اتابک
۲۲:۳۱ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
درود به شما
Serbia
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
حاجی با پول یارانه ای ک میخوای بدی کارخونه هارو راه بنداز و یه طرح کارخانه سهامی راه بندازید هر هفته یک کارخونه بسازید و راه اندازی کنید . کشور ما کشور غنی ای هست پول هارو متمرکز و بازده پذیر کنید، این پولای یارانه ای مردمو فقیر تر میکنه واقعا اینو متوجه نشدید هنوز؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
احمد
۰۸:۰۳ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
چرا وقتی صحبت های آقای رضایی رو گوش ندادی میای نظر میدی گفت تولید رو رونق می بخشیم و جذاب میکنم راهکار کوتاه مدت برای آرامش جامعه افزایش یارانه برای 40 ملیون نفر هست که یه بخشی از مشکلاتشون حل بشه حالا فهم این جمله چرا انقدر برای بعضی ها سنگینه فقط یه جواب داره خودتون رو به خواب زدید یا شاید هم از مدیران بی کار شده دوران احمدی نژاد هستید که دنبال قدرت می گردید و روی رئیسی سرمایه گذاری کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
وقتی فروش نفت ندلرید وقتی با هیچ کشوری داد و ستد ندارید وقتی حتی نمیتونیم پول بابت بدهی هامون به خارج پرداخت کنیم وقتی مواد اولیه نمیشه وارد کرد. وقتی هزینه های دولت از بورس و طلا و دلار و جیب مردم پرداخت میشه. وقتی چهل ساله با همین حرفها پدر مردم را در اوردید و همش شعار اتکا به نیروی داخلی میکنید. چطور میتونید وضع اقتصادی مردم را درست کنید. یارانه هشتاد میلیون را میخواهی قطع کنی و به ده میلیون بدی. بعد هم کم کم اون ده میلیون هم قطع کنی. الان ده میلیون فقیر خوشحالن که یارانه هشتاد میلیون قطع شده و فردا هشتاد میلیون خوشحالن که یارانه ده میلیون قطع میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
دولت های قبلی زرنگ بودن و نقدینگی که منجر به تورم میشه رو افزایش نمیدادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
شخصا جلوی احمدی نژاد ایستادی تا یارانه پرداخت نده به مردم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
اقای سردار مشکل مردم فقط یارانه نیست
بخدا ماهی 1 ملیون هم بدی جوابگو این گرانیا نیست
United States of America
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
بانک مرکزی وظیفه نظارت بر سیستم پولی برای کشور را به همراه طیف وسیعی از دیگر مسئولیت ها ، از نظارت بر سیاست های پولی تا اجرای اهداف خاص مانند ثبات ارز ، تورم پایین و اشتغال کامل دارند. اقای همت چند سال رئیس بانک مرکزی می باشد پس چرا وظیفه اش را گروگان انتخابات کرده؟
آخرین اخبار