لاوروف: مسکو خود را برای قطع دسترسی به سوئیفت آماده کرده است

وزیر خارجه روسیه از آمادگی مسکو برای مقابله با قطع دسترسی کشورش به سامانه جهانی مبادلات بین بانکی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در پی بالا گرفتن تنش‌ها در روابط روسیه با اتحادیه اروپا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به بی اعتماد بودن به اتحادیه اروپا تصریح کرد: روسیه از مدت‌ها پیش احتمال می‌داد که اتحادیه اروپا با استفاده از حربه مالی و بانکی بویژه سازوکار سوئیفت (سامانه جهانی مبادلات بین بانکی) مسکو را تحت فشار قرار دهد، از اینرو روسیه خود را برای قطع دسترسی به سوئیفت آماده کرده است.

او افزود: اتحادیه اروپا بار‌ها ثابت کرد که شرکایی بی اعتماد برای روسیه هستند و مسکو نیز برای مقابله با تحریم‌های اروپا بویژه در زمینه اقتصادی، مالی و بانکی کاملا خود را آماده کرده است.

پیش‌تر روسیه از راه اندازی سازوکاری خبر داده بود که می‌تواند با همکاری کشور‌های دوست بویژه ایران و چین جایگزین سوئیفت باشد.

 پیش از این اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه هم اعلام کرده بود: اگر دسترسی روسیه به سازوکار پرداخت بانکی سوئیفت قطع شود، مسکو قادر به استفاده از سازوکار‌های جایگزین است. در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، به معنای یک جنگ واقعی در عرصه اقتصادی است و غرب باید برای پذیرش پیامد‌های آن خود را آماده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار