فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی:

نیروی مرزبانی به تجهیزات نوین مجهز می‌شود/ اسرائیل فقط با یگان‌های مرزبانی جمهوری اسلامی، نابود شدنی است

گودرزی گفت: نیروی مرزبانی برای اقتدار بیشتر و براساس نیاز به امکانات و علوم جدید، به تجهیزات نوین روز مجهز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه سفر به شهرستان مرزی زیرکوه گفت:سامانه‌های الکترونیکی و اپتیکی ساخت کشور خودمان است و توسط دانشمندان جوان کشور تولید می‌شود که در امنیت مرز‌های کشور بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه استفاده از امکانات نوین در امنیت پایدار مرز‌ها اثرگذار خواهد بود افزود: تاکنون دولت در این زمینه کمک‌های ارزنده‌ای کرده و امسال هم اعتبارات مناسبی را برای این بخش مصوب کرده که اگر محقق بشود، اتفاقات بسیار خوبی در حوزه مرزبانی کشور رخ می‌دهد.

گودرزی گفت: توان عملیاتی مرزبانان را با مهارت‌های آموزشی، تقویت قوای جسمی، تجهیزات پیشرفته اعم از سلاح، خودرو، سامانه‌های الکترونیکی و اپتیکی، پهپادی به ویژه خودرو‌های متحرک که می‌تواند در امنیت پایدار مرز‌ها اثرگذار باشد و در اختیار استان‌های جنوب و شرق کشور به ویژه استان خراسان جنوبی قرار گرفته است، افزایش دادیم.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد مرزبانان با آمادگی کامل و با نشاط و امید در پاسگاه‌های مرزی از امنیت و خاک کشور دفاع می‌کنند افزود: در این زمینه برای ایجاد امنیت هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز‌های کشورمان در کل مرز‌های خشکی و آبی، هوشمندسازی را در دستور کار قرار دادیم.

وی اظهار کرد: اولویت برنامه‌های این فرماندهی استفاده از سامانه‌های الکترونیکی، اوپتیکی و راداری، پهپادی و هلی‌شات و نیز گوادکوپتر برای پایش هوشمند تصویری مرز‌ها است.

سردار گودرزی بیان کرد: با عنایت رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح، اقدامات خوبی در خوشایندسازی پاسگاه‌ها و احداث منازل سازمانی برای ارتقای روحیه کارکنان و معیشت خانواده‌ها انجام شده است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه استان خراسان جنوبی مرز‌هایی بسیار مستحکمی دارد افزود: برآورد‌ها بر این است که مواد مخدر در این استان تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند عبور کند و رزمندگان عزیز ما همه وقت با استفاده از سامانه‌های در اختیار، مرز‌ها را پایش می‌کنند.

وی عنوان کرد: بعضا اتباع بیگانه که  مستکبران عالم برای آنان مشکلاتی در کشورشان ایجاد کردند، قصد ورود به داخل کشورمان را پیدا می‌کنند که همکارمان تعداد زیادی از آنان را دستگیر می‌کنند و با حفظ حرمت به کشورشان بر می‌گردانند.

سردار گودرزی گفت: به مردم عزیز ایران اسلامی این مژده را می‌دهیم که مرز‌های کشور، مرز‌های امن و پایداری است و امروز مرزبانی با ساز و کاری که از لحاظ ساختاری و زیرساختی دارد در حد قابل قبولی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

وی اضافه کرد: به هر استانی که سفر می‌کنیم حتما با مرزنشینان که مرزیاران افتخاری هستند نیز جلساتی داریم و در این سفر هم در منطقه عمومی گزیک، شاهرخت و یزدان با عشایر مرزنشین دیدار داشتیم.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرزنشینان پشتیبان بسیار خوبی برای مرزبانان هستند و در لحظاتی که نیاز است، حضور پیدا می‌کنند و خودشان اعلام می‌کردند که مرزبانان به آنان آموزش مرزی دادند و استیفای حقوق را به معنای واقعی انجام دادند.

وی با اشاره به ۹ مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه مرزبانی خراسان جنوبی گفت: مرزبانان در خراسان جنوبی از حقوق خودشان به نیازمندان کمک کردند که مرزنشینان از این اقدام خداپسندانه بسیار قدردانی و تشکر کرد. 

سردار احمدعلی گودرزی همچنین در دیدار با نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تسلیت ایام رحلت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد اظهار داشت: آیت‌الله عبادی افتخار این دیار و افتخار کشورمان و شخصیتی معنوی و پرخیر و برکت هستند.

وی ادامه داد: مرزبانان افتخارشان این است که با خدای خود عهد بسته‌اند که هم در کار مهم پلیسی خود انجام وظیفه کنند و هم به وعده‌ای که در قرآن کریم اشاره شده، پایبند باشند.

مرزبانان امروز ادامه دهندگان راه رزمندگان دفاع مقدس هستند

فرمانده مرزبانی ناجا بیان کرد: مرزبانان امروز ادامه دهندگان راه رزمندگان دفاع مقدس هستند و توفیق الهی است که مرز‌های جمهوری اسلامی را حفظ می‌کنند، مرزبانی نیروی انتظامی امروز به سمت تراز جمهوری اسلامی حرکت می‌کند، از گذشته در این نیرو زحمات زیادی کشیده شده است و فرمانده کل قوا، مقام معظم رهبری نیز به مرزبانی نگاه ویژه‌ای دارند.

سردار گودرزی بیان کرد: با این تهدیداتی که دشمنان برای ایران اسلامی درست کرده اند، با وجود رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل در منطقه، تهدیدات فراوانی در مرز‌های جمهوری اسلامی وجود دارد، اما به فضل الهی این تهدیدات با تلاش‌های نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی به خصوص نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تحت فرمان فرمانده کل قوا نسبت به ایجاد امنیت پایدار در جامعه موفق بوده است.

سردار گودرزی با بیان اینکه مرزبانی نیروی انتظامی از ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز‌های جمهوری اسلامی را پاسداری می‌کند، گفت: مرزبانان هم در راه خدا تلاش می‌کنند و هم با دشمن خارجی مقابله می‌کنند، به طوری که اگر لحظه‌ای درنگ کنیم، چندین تن مواد مخدر وارد کشور می‌شود که بسیار خانمان‌سوز است.

وی تصریح کرد: هفته گذشته در آب‌های جنوبی کشور در یک عملیات یک روزه محرمانه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق که بیشتر آن غذا و قلاده سگ بود، کشف شد، آیا واقعا مشکل کشور ما غذای سگ و قلاده سگ است؟

سردار گودرزی بیان کرد: مرزبانی نیروی انتظامی امروز با ۵۷ هنگ مرزی که هرکدام از استعداد بسیار ارزشمندی برخوردار هستند از کیان کشور دفاع می‌کنند.

وی افزود: استان خراسان جنوبی استان پر خیر و برکتی است، در سال ۸۹ که در این استان بودم، طرحی را در این استان شروع کردیم به نام مدیریت کیفیت در نیروی انتظامی، که پایه‌ای شد که در کشور مورد استقبال قرار گرفت و امروز بیش از ۵ هزار کلانتری و پاسگاه‌های پلیس در کشور محیط خوشایندی دارند و سربازان محل خدمت شادابی داشته و روحیه آن‌ها بالاست.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: نیروی انتظامی امروز در برابر متخلفان مقتدر و باصلابت و در مقابل عموم مردم که ۹۹ درصد جمعیت را شکل می‌دهد و قانون را رعایت می‌کنند، با احترام و با عطوفت است و خود را خادم مردم می‌دانند.

وی با بیان اینکه مرزبانی استان خراسان جنوبی به دلیل وجود نیرو‌های متدین و صبور در این استان از جایگاه ممتازی در کشور برخوردار است، گفت: در راستای ارتقای مسائل حوزه مرزبانی به این استان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار واگذار شده است.

امروز مرزبانی به بلوغ لازم رسیده است

فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه با اشاره به اینکه امروز مرزبانی به بلوغ لازم رسیده است، بیان داشت: امروز تلاش‌های نیرو‌های مرزبانی جمهوری اسلامی این است که پرچم انقلاب اسلامی با دست فرمانده کل قوا به دست امام زمان (عج) برسد، در کنار تلاش‌های امنیتی، در جبهه فرهنگی نیز مرزبانی برنامه‌هایی اجرا می‌کند و تلاش می‌کنیم تا در مرزی‌ترین نقاط فرآیند رای‌گیری با امنیت کامل صورت پذیرد چرا که هر رای یک ایرانی تیر مستقیمی به قلب دشمنان است.

وی تاکید کرد: امروز می‌توانیم بگوییم که فقط با یگان‌های مرزبانی جمهوری اسلامی، اسرائیل نابود شدنی است، به طوری که در مرز‌ها می‌بینم که سربازان گریه می‌کنند که ما را به سوریه و لبنان اعزام کنید تا در مقابل صهیونیست‌ها قرار بگیریم، با عنایت خداوند مرزبانی به وظایف خود خوب عمل می‌کند، اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

سردار گودرزی در ادامه یاد آور شد: مقام معظم رهبری سال گذشته مرزبانی را به مثابه یک نیرو در تابعیت شخص فرمانده نیرو، با یک ستاد عمومی و تخصصی خاصی ارتقا پیدا دادند و امروز مرزبانی ناجا یک نیروی کارآمد و قابل قبول در سطح کشور است که می‌تواند از پس وظایفش بر بیاید.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز گفت: مرز و مرزبانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به طوری که مرزبانان مشمول دعای امام سجاد (ع) هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی با اشاره اینکه آنچه که در مرز‌ها می‌تواند به عنوان کمک متقابل باشد، مردم مرز نشین هستند، گفت: فضای مجازی یک مرز است، اما با وجود توصیه‌های فراوانی که رهبر انقلاب فرموده اند، اما باز هم رهاست.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کار‌های روزمره مردم در ارتباط با نیروی انتظامی است، اظهار داشت: نیروی مرزبانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، چرا که اصولا مرز یعنی نقطه‌ای که تلاقی با بیگانه است.

وی گفت: مرز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اما آنچه که در مرز‌ها می‌تواند به عنوان کمک متقابل باشد مردم مرزنشین هستند، همانگونه که بنیانگذار جمهوری اسلامی فرمودند عشایر (مرزنشینان) ذخایر انقلاب اند، هرجا حضور بیشتری داشته باشند، کارشما روان‌تر است، آن‌ها کمک بگیرند، کمک می‌دهند، البته دشمن هم این مسائل را کاملا می‌فهمد چرا که آن‌ها در دشمنی کارشناس اند.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: به طوری که دشمنان، هدفمند به صورت عموم مواد مخدر و اعتیاد را و یا به هر نحوی در تضعیف جامعه وقت می‌گذارد، یا در روستا‌های مرزنشین تلاش می‌کنند مردم را معتاد کنند، لذا مسئولین وظیفه دارند که این مسائل را کاملا تحت نظر داشته باشند و هم حالت پیشگیری داشته باشد و هم از جهت پیگیری و علاج مفاسدی که از ناحیه دشمن می‌آید، توجه کنند.

عبادی ادامه داد: مرز در هر جایی اهمیت ویژه دارد، متاسفانه در بعضی جا‌ها رها است، فضای مجازی یک مرز است، مخصوصاً برای نسل‌های کم تجربه که هنوز به سواد درستی نرسیده اند، اما با وجود توصیه‌های فراوانی که رهبر انقلاب فرموده اند، اما باز هم رهاست.

وی با اشاره به انتخابات مهم ریاست جمهوری در روز‌های آخر خرداد ماه، گفت: امیدواریم که مردم بر اساس مشورت‌های لازم، دانستن ملاک‌های درست، احساس مسئولیت، در سراسر کشور، هم حضور حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد داشته باشند، هم برای خودشان خدمتگزار شایسته تعیین کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی یادآور شد: وقتی موسم انتخابات می‌رسد یعنی اختیار مردم، چون دولت که یک حکومت استبدادی نیست، دولت در جمهوری اسلامی یک خدمتگزار است، اما وقتی دولت خوبی انتخاب نمی‌شود مردم نیز در کوتاهی که آن دولت انتخابی انجام می‌دهد شریک است، به طوری که زمانی که بنی صدر را انتخاب می‌کنند، دشمن حمله می‌کند می‌گوید جلوی آن‌ها را باز بگذاریم تا مانند اشکانیان به صورت نعل اسبی محاصره اش می‌کنیم.

وی افزود:، اما هزینه این انتخاب اشتباه، هشت ساله جنگ تحمیلی بر ایران بود، انتخاب اشتباه باعث می‌شود هم برای مردم زحمت ایجاد می‌شود و هم برای سایر خدمتگزاران در لباس‌های مختلف زحمت ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.