عقب نشینی نتانیاهو از قانونی که به نفع شهرک نشینان است

رسانه‌های صهیونیستی از موافقت نتانیاهو با لغو قانونی به نفع شهرک نشینان خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، رسانه‌های صهیونیستی از عقب نشینی نخست وزیر رژیم صهیونیستی از قانونی به نفع شهرک نشینان خبرداد.

بر پایه این گزارش، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند: نتانیاهو با درخواست فهرست عربی برای لغو قانونی که برخی اختیارات را در خصوص شهرک نشینان می‌دهد، موافقت کرد.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند: یائیر لاپید، در تشکیل ائتلاف با شکست مواجه شد و با شکست وی، راه در برابر نتانیاهو و حزبش برای تشکیل دولت دولت باز ماند.

 طبق گزارشها، فهرست یکپارچه عربی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) مانع بزرگی در برابر لاپید برای تشکیل کابینه به حساب می‌آید.

رسانه‌های اسرائیلی همچنین اعلام کردند: لاپید هم اکنون در تشکیل ائتلاف شکست خورده است و تنها چند ساعت باقیمانده دارد.

پیشتر رسانه‌های خبری گزارش داده بودند سیاستمداران مخالف نتانیاهو، اخرین تلاش‌های خود را نیز انجام دادند تا بر آخرین موانع به منظور ساخت ائتلافی قوی در جهت پایان دادن به دوره بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر راست گرایی که حضورش در قدرت رکورد زده است، غلبه کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، یائیر لاپید، رهبر مخالفان و نفتالی بنت اواخر دوشنبه شب به منظور صحبت در خصوص ایجاد شرایط «ائتلاف تغییر» در جهت برکنار کردن نخست وزیر تا پیش از ضرب الاجل نیمه شب چهارشنبه با همدیگر دیدار کردند.
برای رسیدن به اکثریت ۶۱ کرسی در ۱۲۰ کرسی کنست، اتحاد آن‌ها باید سایر احزاب چپ و راست را نیز شامل شود و احتمالاً به حمایت سیاستمداران از هر جناحی احتیاج دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار