انتقاد سوریه از گزارش سازمان ملل درباره حمله شیمیایی در دوما

نماینده سوریه از سازمان ملل به دلیل گزارش سیاسی خود درباره حمله شیمیایی دوما انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد از گزارش‌های سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره حمله شیمیایی به شهر دومای سوریه، به شدت انتقاد کرد.

بر این اساس، صباغ در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، این نهاد را متهم کرد که به ابزاری برای بازی‌های سیاسی زیر نظر آمریکا و هم پیمانان غربیش تبدیل شده است. وی گفت: مدیر کل اشاره کرد که کمیته حقیقت یاب که درباره حادثه دوما تحقیق می‌کند، چند روزی در بیروت منتظر ماند، چه خوب بود دلایل این انتظار را هم می‌گفت.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل افزود: دوست دارم از ایشان بپرسم (مدیر کل سازمان ملل) چگونه ممکن است رئیس کمیته که روز شنبه سیزدهم مه وارد سوریه و صبح روز دوم، یعنی یکشنبه چهاردهم مه از سوریه خارج شد، از محل حادثه در دوما دیدن نکند، اما هم زمان بازرسی دیگر به دوما برود و تحقیقاتی را آغاز کند و پس از آن این بازرس یافته‌ها و ملاحظات خود را کنار بگذارد و در گزارش ملاحظات، رئیس کمیته را که اصلا از دوما بازدید نکرده است، مد نظر قرار دهد؟

پیش‌تر نیز بار‌ها مقامات سوری شورای امنیت و سازمان ملل را به سیاسی کاری متهم کرده بودند. براساس تفکر رئالیسم که مکتب فکری غالب در روابط بین الملل محسوب می‌شود، نهاد‌های بین المللی ابزاری در دستان قدرت‌های بزرگ برای پیشبرد امورشان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار