استفاده کم تر از کولرهای آبی، راهی برای جبران کم آبی در کرمان

هر کولر آبی در شبانه روز بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ لیتر آب مصرف می‌کند؛ بنابراین مردم کرمان برای صرفه جویی در مصرف آب تا حدامکان کم تر از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بنا به اعلام مدیریت روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان کرمان با توجه به شروع گرمای هوا و بالا رفتن میزان مصرف آب در استان کرمان، محمد طاهری، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان کرمان با تشکیل جلسه فوری در دفتر کار خویش در روز جمعه ۱۴ خرداد ماه به مدت ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۲۳ با حضور معاون بهره برداری و توسعه آب، مدیر آبفا شهرستان، مدیران تولید، شبکه، بهره‌برداری، مرکز ۱۲۲ و روابط عمومی به بررسی وضعیت موجود و برنامه ریزی‌های ماه‌های گذشته پرداخته و  در گذر از بحران کم آبی تابستان ۱۴۰۰، اقدامات انجام شده و در دست انجام مدیران و دست اندرکاران امر تامین و توزیع آب را مورد مطالعه و بررسی قرار دادند.

آنچه چالش قطعی آب را در برخی نقاط استان ایجاد کرده است، کاهش ۷۰ درصدی بارش‌ها در سال آبی گذشته، پایین رفتن سفره‌های آب زیر زمینی و از همه مهم‌تر روشن شدن تمام وقت کولر‌های آبی است که شرکت را دچار مشکلات جدی کرده است.

در این جلسه مصوبه‌های زیر به تصویب رسید:

ـ از آن جا که هر کولر آبی در شبانه روز بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ لیتر آب مصرف می‌کند و این واقعیتی است که بسیاری از مردم استان کرمان از این میزان بالای مصرف آگاهی ندارند، مقرر شد مدیریت روابط عمومی با اطلاع رسانی گسترده و استفاده از پتانسیل‌های رسانه‌ای اعم از صدا و سیما، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی، مردم شریف را دعوت به استفاده حداقلی از کولر‌های آبی کند.

ـ همچنین مقرر شد معاونین، مدیران شهرها، مدیران تولید و شبکه و کلیه‌ دست اندرکاران اجرایی با تمام توان و قوا از امکانات و ظرفیت‌های موجود شرکت در امر تامین و توزیع آب شرب بهداشتی استفاده کنند و از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نباشند.

ـ همراهی و همکاری مردم استان کرمان در استفاده بهینه و در حد نیاز آب، اعم از مصارف بهداشتی، شست و شو و خصوصا کولر‌های آبی، کمک بسیار بسیار قابل توجهی به شرکت آب و فاضلاب استان در خدمات رسانی به عموم مردم شهر و روستا خواهد کرد.

در این جلسه محمد طاهری پس از گوش دادن گزارشات و بازبینی سیستم‌های پیشرفته تامین و توزیع از وارد مدار بودن کلیه تاسیسات آبی و سلامت شبکه اطمینان حاصل کرد و به منظور استفاده یکسان و یکپارچه عموم مردم از همین میزان آب موجود، دستورات و رهنمود‌های لازم را به مدیران ارائه کرد.

توان تولید و توزیع آب در سطح استان از سوی شرکت آب و فاضلاب استان کرمان ۱۱ هزار لیتر در ثانیه هست و این در حالی است که نیاز مردمی در شرایط گرما بالغ بر ۱۳ هزار و ۵۶۰ لیتر در ثانیه است. به عبارت روشن‌تر بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب مورد نیاز مصرف کنندگان داریم که تنها و تنها با مدیریت مصرف از سوی مشترکین و استفاده حداقلی از کولر‌های آبی تا حدودی قابل جبران است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
هوا گرمه ،از کولر استفاده نکنیم که میمیرم
آخرین اخبار