جریمه ۲۲۰ میلیون یورویی گوگل توسط فرانسه

رگولاتور فرانسه به دلیل سوء استفاده گوگل از موقعیت خود در بازار، این شرکت را ۲۲۰ میلیون یورو جریمه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ناظران ضد انحصاری فرانسه به دلیل سوء استفاده از موقعیت خود در تبلیغات آنلاین، گوگل را ۲۲۰ میلیون یورو (۲۶۸ میلیون دلار) جریمه کرد. سازمان رقابت فرانسه اخیرا اعلام کرد که شیوه‌های استفاده شده توسط غول موتور جستجو برای فروش تبلیغات، رقبای گوگل را همراه با ناشران سایت‌ها و برنامه‌های تلفن همراه با مشکل مواجه کرده است. این مسئولیت یک شرکت با موقعیت غالب بازار است که از تضعیف رقابت جلوگیری کند.

ایزابل دو سیلوا رئیس سازمان رقابت فرانسه، اظهار داشت که این تصمیم به شکلی بی سابقه است که در حراج‌های الگوریتمی پیچیده‌ای که به تجارت تبلیغات آنلاین گوگل کمک می‌کنند هم دیده نشده بود. جریمه، همراه با تعهد گوگل برای تغییر شیوه‌های کاری خود، امکان ایجاد شرایطی باز برای همه بازیگران این حوزه و توانایی ناشران برای استفاده حداکثری از فضای تبلیغاتی را فراهم می‌کند.

شکایت از گوگل به دلیل انحصار طلبی 

ماریا گومری مدیر حقوقی گوگل فرانسه، هم در یک پست وبلاگی اظهار داشت که گوگل در دو سال گذشته با ناظر فرانسوی در مورد مسائل مربوط به فناوری تبلیغات، به ویژه پلتفرم معروف به Google Ad Manager همکاری کرده است. تعهدات انجام شده در حین مذاکرات "استفاده ناشران از داده‌ها و استفاده از ابزار‌های ما با سایر فناوری‌های تبلیغاتی را، برای ناشران آسان خواهد کرد. "

جریمه ۲۲۰ میلیون یورویی گوگل توسط فرانسه

گومری گفت، پس از آزمایش‌ها در ماه‌های آینده، تغییرات به طور گسترده تری در سطح جهانی استفاده می‌شود.

تحقیقات مقامات فرانسوی با شکایت‌های Rupert Murdoch’s News Corp، گروه روزنامه فرانسوی Le Figaro و شرکت Rossel La Voix مستقر در بلژیک انجام شد البته لو فیگارو بعدا شکایت خود را پس گرفت. گوگل در کشورهای دیگر نیز چنین پرونده هایی دارد. البته اپل هم پای ثابت دادگاه ها در مورد مسائل انحصار طلبی است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار