شکارچی پرندگان در ایذه به دام افتاد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه گفت: یک شکارچی متخلف با شکار ۲۲ قطعه پرنده در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

احمد امیری رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به دستگیری شکارچی متخلف در این شهرستان گفت: این شکارچی در هنگام ارتکاب به جرم بوسیله پرسنل یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان شناسایی و بازداشت شد.

او با بیان اینکه به همراه شکارچی متخلف یک قبضه سلاح شکاری نیز کشف و ضبط شد، افزود: همچنین به همراه این فرد تعداد ۲۲ قطعه پرنده نیز کشف شد که این پرنده‌ها از نوع سسک، کمرکولی، پری شاهرخ، دارکوب باغی، توکای سیاه و جی‌جاق بودند.

امیری تصریح کرد: با توجه به قرار داشتن در فصل زادآوری و لانه‌گذاری پرندگان، انتظار می‌رود شهروندان و اهالی مناطق مختلف از شکار پرندگان و برهم زدن امنیت زیستگاه و ایجاد هرگونه استرس برای آن‌ها و سایر گونه‌های حیات وحش خودداری کنند.

 مناطق کوهستانی و ارتفاعات شهرستان ایذه از جمله مناطقی است که شکارچیان متخلف بدون مزاحمت و با فراغ بال به شکار گونه‌های مختلف پرندگان می‌پردازند.

قصه شکار شدن پرندگان، حکایت از مهجوریت حیات وحش در خوزستان دارد که به نظر می ‎رسد نیازمند توجه و نگرشی نو به این موضوع بوسیله متولیان امر است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.