رضایی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

اصلاح نظام بانکی کشور، اولین اقدام دولت «اقدام و تحول»

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به لزوم اصلاح نظام بانکداری گفت: بانک‌ها نه تنها کمکی به مردم نکردند بلکه رفاه مردم را با آسیب‌های جدی مواجه کردند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محسن رضایی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه ضبط برنامه تلویزیونی خود در صدا و سیما و در جمع خبرنگاران گفت: بانک مرکزی را از وابستگی به دولت، خارج و مستقل می‌کنیم.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: بلایی که بانک‌ها بر سر ملت ایران آوردند، بعثی‌های عراقی نیاوردند. نه تنها کمکی به مردم نکردند بلکه رفاه مردم را با آسیب‌های جدی مواجه کردند.

وی ادامه داد: اولین اقدام دولت من یعنی دولت اقدام و تحول اصلاح نظام بانکی است. مسئله بخاطر اینکه بانک‌های ما بسیار سنتی بوده و با استاندارد‌های روز جهانی اداره نمی‌شوند. اکثر کشور‌های منطقه نیز نظام بانکی پیشرفته تری نسبت به ایران دارند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: زمانی که پول اختراع شد ایرانیان با پول آشنا بودند، ولی در حال حاضر نظام بانکی ما از کشور‌های منطقه سنتی‌تر است.

محسن رضایی گفت: بی ثباتی مالی اولین دغدغه‌ی مردم و قیمت‌ها روز به روز در حال افزایش است و مردم از فردا خبر ندارند. این مسئله قیمت‌ها را کنترل خواهم کرد. البته وضعیت امسال بودجه و تصمیم‌هایی که دولت گرفته، انجام این اقدامات سخت است، ولی امیدواریم موفق شویم.

رضایی افزود: سعی خواهیم کرد تا به گرانی‌ها شوک منفی وارد کنیم، گرانی‌ها را مهار کنیم. مسئله و دغدغه‌ی دوم مردم بیکاری است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: بر اساس آمار رسمی گفته شده آمار بیکاری در کشور ۱۰ درصد است، چه کسی اعتقاد دارد این آمار واقعا ۱۰ درصد است؟ اگر شغل را یک ساعت کار در هفنه بدانیم این آمار صحیح است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اگر مبنای محاسبه نرخ بیکاری را حداقل کار ۲۲ ساعتی در هفته معرفی کنیم بیکاری روی ۱۸ درصد می‌رود. جوانان و بانوان بیکار هستند، در کجا بیکاری ۱۰ درصد است؟ برخی استان‌ها آمار بیکاریشان فاجعه بار است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سومین دغدغه‌ی مردم و بی احترامی به مردم و رعایت نکردن کرامت انسانی است خاطر نشان کرد: فاصله گرفتن مسئولان به بهانه کرونا، یعنی فاصله گرفتن از مردم. اگر در این سختی‌ها کنار مردم نباشیم چه کسی قرار است در این شرایط کنار مردم باشد.

نامزد ریاست جمهوری اظهار کرد: بی احترامی به مردم، تحقیر مردم، رعایت نکردن کرامت انسانی در ادارات و فاصله گرفتن دولت از مردم به بهانه کرونا موضوعاتی است که باید برطرف شود.

رضایی در پایان تاکید کرد: مردم را ارباب کشور خودمان می‌دانیم و پیش قدم خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار