سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی شرکت های معدنی و صنعتی در کرمان

استاندار کرمان از سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی سه شرکت بزرگ معدنی و صنعتی استان در زمینه توازن توسعه در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی وند استاندار کرمان در جلسه اقتصاد مقاومتی، شورای معادن و جلسه هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان که در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان با حضور وزیر صنعت و مسئولان برگزار شد، گفت: خیلی از اقداماتی که در استان کرمان از زمان استانداری رزم حسینی، افتتاح و بهره بردای شده است، اثرات آن را طی حال و آینده در استان می‌بینیم که از جمله آن ها، طرح‌ها و معادن بزرگیست که در جنوب استان در حال توسعه است.

او افزود: علاوه برسند ملی آمایش که در شرق کشور با محوریت کرمان در حال انجام است، در بخش ریلی نیز اقدامات بزرگی در حال انجام است که ادامه پیدا می‌کند.

زینی وند با اشاره به اینکه سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی در استان حال انجام و برنامه ریزی است، تصریح کرد: این سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد.

او گفت: تا استقرار دولت جدید همه کار‌ها باید انجام شود و تلاش کنیم تا ادامه پیدا کند.

مروجی رئیس سازمان صمت جنوب استان کرمان نیز با اعلام اینکه بیش از ۶۳۹ میلیاردتومان طرح در جنوب استان کرمان افتتاح شده است، گفت: این طرح ها، ۶۱۱ نفر اشتغال را به دنبال دارد.

او افزود: ۴ هزار و ۶۰۰ نفر در حوزه صنعت و معدن مشغول به کار شده اند و یک هزار نفر تاپایان امسال مشغول به کار می‌شوند.

مروجی با اشاره به اینکه معدن تیتانیوم به بخش خصوصی واگذار شده است، ابراز امیدواری کرد: شاهد پیشرفت این معدن بزرگ باشیم.

او بیان کرد: در بحث مجوز‌ها و طولانی بودن زمان آن‌ها، مشکلاتی داریم که امیدواریم با عنایت وزیر صمت حل شود.

رئیس سازمان صمت جنوب استان کرمان گفت با همکاری شرکت های گهر زمین و گل گهر اقدامات بسیار خوبی را در منطقه جنوب کرمان آغاز کرده ایم.

حسینی نژاد رییس سازمان صمت شمال استان کرمان هم با اعلام اینکه اتفاقات بزرگی در استان افتاده است، گفت: سهم استان کرمان از تولیدات ناخالص ۳و نیم درصد است که سهم سازمان صنعت ومعدن ۴۷ درصد است.

او افزود: ۲۴ معین اقتصادی استان کرمان مربوط به واحد‌های صنعتی و معدنی هستند که ۷۰ درصد سرمایه گذاری به همت آن ها رخ می دهد.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه ابر پروژه انتقال آب خلیج فارس با کمک‌های این شرکت‌های معین انجام شده است، بیان کرد: این طرح‌های موفق در کشور در حال انجام است و شرکت‌های گل گهر و گهر زمین ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری‌های جدید در قالب معین اقتصادی در استان در حال انجام دارند.

او افزود: یک انقلاب بزرگ در معادن انجام شده است که ۶ هزار معادن غیر فعال در استان در حال فعال شدن هستند.

حسینی نژاد با اعلام اینکه بخش زغالسنگ بیش از ۵۰ سال است در کرمان کار می‌کند، بیان کرد: در دو مرحله فرآوری زغالسنگ یکی کنسانتره و یکی کک سازی در کشور از زغالسنگ بیشتر کار نمی‌شود، ولی در دنیا ۳۰۰ بخش مربوط به زغالسنگ وجود دارد.

طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز با اعلام اینکه استان کرمان ظرفیت ۱۰ میلیارد دلار صادرات به ۶ کشور در آسیا و آسیای میانه را دارد، گفت: سهمی از مواد معدنی در اختیار بخش خصوصی برای سرمایه گذاری قرار می گیرد.

سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی شرکت های معدنی و صنعتی در کرمان

او با تأکید بر کمک کردن به زیر ساخت‌ها استان، افزود: واکسیناسیون شرکت‌های معدنی باید صورت گیرد.

پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه محدود‌ه ها و معادنی که حبس شدند و می‌توانند باعث خلق ثروت و اشتغال شوند، گفت: معادن باید توسط کسانی که صلاحیت ندارند از حبس دربیاید و  در این زمینه باید اطلاعات و  سپاه وارد شوند.
او با اعلام اینکه بی آبی در استان بیداد می‌کند و در انتقال آب به خلیج فارس مقرر شده بود آب شرب کرمان تامین شود، افزود: متاسفانه با کارشکنی آب به کرمان و شهر‌های شمالی نمی‌آید.

پورابراهیمی تصریح کرد:  هم اکنون تا سرچشمه آب  آمده و سپس به چادرملو یزد می‌رود و بدین صورت  آب شرب مردم کرمان را نامین نمی‌کنند.

زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با اعلام اینکه یک هزار میلیارد تومان برای انتقال آب خلیج فارس به کرمان نیاز داریم، گفت: شرکت مس بیشتر باید در استان سرمایه گذاری کند.
او با تأکید بر اینکه صنایع در بخش مدرسه سازی باید کمک کنند، افزود: مدیریت واحد باید در کشور ایجاد شود تا مشکلات حل گردد.
زاهدی با اعلام اینکه پتروشیمی کرمان با همکاری وزیر فاز نخست آن به زودی اجرایی می‌شود، تصریح کرد:کرمان ظرفیت تولید ماشین برقی را دارد که امیدواریم با همکاری وزیر صورت گیرد.

حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و رییس مجمع نمایندگان استان کرمان هم با اشاره به اینکه متاسفانه تولید مواد اولیه در استان ما صفر است، گفت: باید کمک کنیم واحد‌ها که مواد اولیه را در استان می‌توانند تولید کنند، فعال شوند.
او افزود: تصمیم گرفتیم امسال ۱۲ هزار شغل خانگی با کمک بانک رسالت صورت گیرد.
حسن پور با اعلام اینکه بیش از هزار هکتار در شهرستان بردسیر برای سرمایه گذاری موجود است، بیان کرد: باید مجوز‌ها صورت گیرد و در بخش آهن اسفنجی ظرفیت تولید داریم.

اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه دیروز در جیرفت با حضور وزیر افتتاح شد، گفت: معادن مس و فولاد در جیرفت سرمایه گذری شده است و نیاز به خوراک داریم که شرکت‌های بزرگ باید کمک کنند.
او افزود:معادن ساردوییه بدون برق امکان بهره بردای ندارند و در این زمینه تقاضای کمک از شما داریم.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.