معاون وزیر ورزش و جوانان:

جوانان سیستان و بلوچستان در بخش‌های ورزشی دارای استعدادهای زیادی هستند

تندگویان گفت: جوانان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با استعدادترین جوانان کشور در بخش‌های ورزشی هستند و باید استعدادها و ظرفیت‌های آنان با کمک و همت مسوولان شکوفا شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتا «ماکا» که در ایرانشهر برگزار شد اظهارداشت: جوانان سیستان و بلوچستان، قانع، متین، مستعد و پاکدست ترین جوانان ایران زمین هستند.

او  بیان کرد: طبق تحقیقات بین‌المللی ثابت شده که ضریب هوشی جوانان سیستان و بلوچستان نه تنها در ایران بلکه در سطح دنیا چند برابر استاندارد جهانی قرار دارد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: استان سیستان و بلوچستان هیچ وقت محروم نبوده، ما مسوولان محروم بودیم از دیدن این‌همه ظرفیت جوانان نخبه که در این منطقه وجود دارند.

وی بیان کرد: رویداد ملی فیلم کوتاه «ماکا» کمک بسیار بزرگی خواهد کرد به شناسایی و انعکاس واقعیت‌های بسیار خوب استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستان، آثار سینمایی فاخر با نگاه حقیقت طلبی به ظرفیت‌های مغفول مانده در این پویش پرداخته شده است.

تندگویان گفت: یکی از رسالت‌های فیلم مستند، نمایش محتوای موجود بصورت درست و شایسته و آثاری تولید شده در این رویداد ملی در شناسایی ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان از جمله گردشگری کمک شایانی خواهد کرد.

وی اظهارداشت: سیستان و بلوچستان از لحاظ پهناوری، قومیت، مدل نگرش و بافت بیش از پنج استان ظرفیت دارد و باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان هم گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد استان از سه مورد سال ۹۳ با حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان، هم‌اینک به بیش از ۱۶۳ سمن در حوزه‌های مختلف رشد داشته است.

ادهم کرد افزود: در حوزه اشتغال جوانان با تخصیص اعتبارات اشتغالزایی با مشارکت صندوق کارآفرینی امید طرح های بسیار مهمی موجب اشتغال جوانان این استان شده است.

وی بیان کرد: اجرای بیش از ۶ طرح ملی توسط سازمان‌های مردم‌نهاد سیستان و بلوچستان در سطح کشور خود جهش بزرگی در بین سمن‌های کشور است.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: کسب رتبه سوم کشوری حوزه ستاد ساماندهی امور جوانان استان از دیگر موفقیت کسب شده حوزه جوانان این اداره کل است.

وی افزود: اعتماد به جوانان و سمن‌های سیستان و بلوچستان توسط مسوولان کشور در این مدت، موجب شکوفایی ظرفیت‌های این استان از شمال تا جنوب شده است.

کرد تصریح کرد: برای حمایت از جوانان بیش از ۱۹ خانه جوان در سال ۹۷ کلنگ‌زنی شد که پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی داشته و تا پایان سال بخش عمده ای نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

در پایان جشنواره ملی فیلم کوتاه (ماکا) از آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره، ۱۲ اثر فاخر و منتخب از سوی هیئت داوران انتخاب که جوایز آنها توسط، معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان، اهدا شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار