پوتین: کمک به کشورها برای تامین واکسن کرونا مسئولیت روسیه در برابر جهان است

رئیس جمهور روسیه کمک به کشور‌های دیگر برای تامین واکسن کرونا به عنوان یک کشور پیشرو در علم را وظیفه خود در برابر جهان دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز شنبه گفت کمک‌هایی که روسیه  برای تامین واکسن ویروس کرونا به سایر کشور‌ها ارائه می‌کند، مسئولیت آن در برابر جهان است.

پوتین در این باره خاطرنشان کرد: «قدرت علمی روسیه سال گذشته، زمانی که مردم  سراسر جهان منتظر نجات از ویروس کرونا بودند، کاملا آشکار شد و محققان ما به موفقیتی برای تهیه واکسن دست یافتند که می‌توان آن را پیروزی نامید.»

او یادآوری کرد که دانشمندان روسی به سرعت واکسن امن و موثر «اسپوتنیک وی» را برای مقابله با  ویروس کرونا تولید کردند که به روسیه اجازه می‌داد نه تنها مردم کشور خود را واکسینه کند، بلکه توانست به سایر کشور‌ها برای تامین واکسن مورد نیاز خود کمک کند.

او در پایان افزود: «و این مسئولیت کشور ما به عنوان یک قدرت علمی برای کل جهان است.»

این اظهارات پوتین در حالی بیان می‌شود که سران کشور‌های عضو گروه ۷ در نشست خود در انگلیس، با درخواست‌ها برای اختصاص میلیارد‌ها پوند به منظور پایان دادن به کمبود واکسن کرونا در کشور‌های فقیر مخالفت کردند.

گروه‌های امدادی اعلام کردند ثروتمندترین کشور‌ها حتی درباره اختصاص بسته مالی گفتگو نکردند و در عوض به اختصاص تعداد دوز واکسن‌هایی متمرکز شدند که احتمال می‌رود در مجموع کمتر از ۱۰ درصد تعداد دوز‌های مورد نیاز باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
درود
آخرین اخبار