علیزاده:

توزیع نهاده‌های دامی در کشور مشکلی ندارد

معاون بازرگانی شرکت خدمات کشاورزی کشور گفت: از نظر توزیع نهاده‌های دامی در سطح کشور، هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، علیزاده معاون بازرگانی شرکت خدمات کشاورزی کشور در دیدار با استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۳ میلیون تن کود‌های شیمیایی توزیع شد و ۹۰ درصد کود‌های شیمیایی در داخل کشور تولید می‌شود.

او با بیان اینکه از نظر ذخیره سازی نهاده‌های کشاورزی در سطح کشور در حال حاضر در وضع خوبی هستیم، گفت: امسال ۴۲۰ هزار تن ذخیر راهبردی داشته ایم.

علیزاده افزود: توانمند سازی تولید بذر در بخش خصوصی یکی از اهداف ماست.

استاندار خراسان جنوبی در این جلسه به لزوم ارائه خدمات مطلوب به کشاورزان تأکید کرد و گفت: دولت باید با برنامه ریزی و مدیریت مطلوب در حوزه کاشت، داشت و برداشت محصول با توجه به نیاز‌های استان و اقدامات به موقع (تأمین نهاده ها، کود، بذر و...)، کمک احوال کشاورزان و در کنار آنان باشد تا دغدغه کشاورزان کمتر و تولید آنان افزایش یابد.

ملانوری به تولید ۶۷ تن زعفران، ۲۲ هزار تن زرشک و ۷ هزار تن عناب در استان اشاره کرد و گفت: استان با کیفیت‌ترین زعفران کشور را در اختیار دارد، اما متأسفانه درصد اندکی از این محصول، بسته بندی و روانه بازار می‌شود.

او با اشاره به این که زعفران، زرشک و عناب سه محصول استراتژیک استان هستند، ادامه داد: از ۲۲ هزار تن زرشک تولیدی استان نیز تنها ۸ درصد فرآوری می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: حمایت‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نه تنها کمک به استان بلکه به حوزه اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.