ایجاد دپارتمان خدمات گردشگری در مازندران

دپارتمان خدمات گردشگری با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در مازندران ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: در پی سفر علی اوسط هاشمی ریئس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و امضاء تفاهم نامه با احمد حسین زادگان استاندار مازندران بزودی دپارتمان خدمات گردشگری با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در مازندران ایجاد می‌شود.

او افزود: مازندران از وسعتی معادل ۴۶/۱ درصد ایران برخوردار است؛ قرار گرفتن آن در ساحل جنوبی بزرگترین دریاچه جهان و همجواری با چهار کشور ساحلی این دریا یعنی ترکمنستان، قزاقستان، روسیه و جمهوری آذربایجان از یک سو و واقع شدن در شمال کلان‌شهر تهران از سوی دیگر شرایط را برای ایجاد این دپارتمان فراهم کرده است.

درویشی در تشریح صنایع گردشگری استان مازندران به لحاظ موقعیت طبیعی و جغرافیایی گفت: مازندران در بخش طبیعت گردی جزء استان‌های برتر و قطب گردشگری کشور محسوب می‌گردد.

او افزود:نزدیک به ۱۲ میلیون نفر گردشگر داخلی و ده‌ها هزار توریست خارجی هر ساله به منظور گذراندن اوقات فراغت از این استان دیدن می‌کنند.


درویشی گفت:وجود دریای مازندران با ساحل زیبا و مناسب به همراه برخورداری از دامنه‌ها (و پارک های) جنگلی و کوهستانی، وجود قله دماوند با ۵۶۷۰ متر ارتفاع معروف به بام ایران، تالاب‌ها به ویژه شبه جزیره میانکاله در بهشهر این استان را به مجموعه‌ای متنوع برای استفاده گردشگران با انگیزه مختلف بدل نموده است پس بر اساس نیاز استان می‌طلبد تا مرکز دپارتمان خدمات (گردشگری) در مازندران تشکیل شود و خدمات دهی به مسافران و توریست‌ها شکل، سمت و جهت گرفته و با مهارت آمیخته شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای افزود: در این راه از دستگاه‌های متولی حوزه دریا در منطقه مانند اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل شیلات و دریابانی کمک خواهیم گرفت.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار