۳۵ هزار نفر از میانسالان و سالمندان خراسان جنوبی در انتظار تزریق دُز دوم واکسن کرونا

۴۲ هزار و ۹۳۵ واکسن کرونا در خراسان جنوبی به جامعه هدف تزریق شده است که تاکنون تنها ۶ هزار و ۹۸۶ نفر دُز دوم را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نبی زاده مدیر کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا امروز در نشست این کمیته گفت: واکسن تحویلی کرونا به خراسان جنوبی تا ۳۰ خرداد ماه ۵۷ هزار و ۱۶ مورد بوده که ۴۹ هزار و ۹۲۱ واکسن در دُز اول به مشمولان تزریق شده است.

او با بیان اینکه ۸ درصد جمعیت خراسان جنوبی تاکنون واکسن کرونا را دریافت کرده اند افزود: ۹۰ درصد کادر بهداشتی و درمانی استان، ۷۳ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال، ۷۰ درصد سالمندان ۷۵ تا ۸۰ سال و ۶۰ درصد سالمندان ۷۰ تا ۷۵ سال علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

نبی زاده همچنین بیان کرد: واکسن کرونا تاکنون به ۸ درصد سالمندان ۶۵ تا ۷۰ سال و ۴ درصد جمعیت ۶۰ تا ۶۵ سال خراسان جنوبی تزریق شده است.


بیشتر بخوانید


مدیر کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا تصریح کرد: محموله جدید واکسن کرونا از هفته آینده وارد استان می‌شود که مخصوص دُز دوم واکسیناسیون است.

وضعیت قرمز استان‌های همجوار و لزوم مراقبت‌های بیشتر

نبی زاده مدیر کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا همچنین تأکید کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان در همجواری خراسان جنوبی، هم اکنون در وضعیت قرمز کرونا هستند که ضروری است هشدار‌های لازم به مردم در خصوص سفر نکردن به این استان‌ها داده شود.

او وضعیت نارنجی در شهرستان‌های بیرجند، قاینات و نهبندان را شکننده دانست و افزود: امیدواریم با تداوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حساسیت بیشتر مردم، شرایط کنونی را کنترل و مدیریت کنیم.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار